Legal letter for complaint about Fietsenveilingonline.nl
Onderwerp: Juridisch Klacht - Vertraagde Levering en Gebrek aan Respons
Aan de Klantenservice van Fietsenveilingonline.nl,
[Afleveradres]
[Naam],
[Uw Adres]
[Datum]
Geachte heer/mevrouw,
Middels deze brief wil ik formele klachten indienen tegen het bedrijf Fietsenveilingonline.nl. Het betreft de voortdurende vertragingen in de levering van mijn bestelling, een fiets die ik via uw bedrijf van de dealer Trek heb gekocht.
Tot mijn teleurstelling is de levering van mijn bestelling meerdere malen op het laatste moment uitgesteld. Ik heb begrip voor het feit dat dit deels kan liggen aan de dealer waarmee u zaken doet. Echter, na rechtstreeks contact te hebben gehad met Trek, is mij medegedeeld dat mijn bestelde fiets daadwerkelijk is geleverd aan uw bedrijf. Waarom deze fiets dan niet aan mij geleverd wordt, blijft voor mij een mysterie.
Na deze informatie te hebben gedeeld met Fietsenveilingonline.nl, heb ik geen enkele reactie meer van uw kant ontvangen. Dit gebrek aan communicatie is gekoppeld aan een duidelijke schending van mijn rechten als consument, zoals vermeld in de Wet Koop op Afstand (artikel 7:46d van het Burgerlijk Wetboek).
Ik zou graag de bestelde fiets zo spoedig mogelijk op mijn thuisadres geleverd willen hebben. Indien dit vanwege omstandigheden niet mogelijk is, verwacht ik een gelijkwaardig alternatief in de vorm van een upgrade van de fiets. Ik heb geen belang bij een financiële terugbetaling, aangezien mijn wens is om daadwerkelijk een fiets in mijn bezit te hebben.
Ik verzoek u dringend deze kwestie met spoed op te lossen. Gebrek aan actie van uw kant zou niet alleen in strijd zijn met het consumentenrecht, maar ook schadelijk zijn voor uw bedrijfsreputatie.
Ik zie uw reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet,
[Uw Naam]
[Uw Handtekening]