Complaint: Zelfs geen enkele reactie teruggekregen van Corendon

claudineorroi on 20 November 2013 about Corendon in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

De ontvangst bij de balie van Corendon op Zaventem was uitstekend, vriendelijk personeel, behulpzaam. Alsook het personeel op het vliegtuig en op de luchthaven van Antalya. Totdaar alles perfect, maar dan begon dikke miserie. We kwamen aan in het hotel met nog 6 Nederlandse gasten. De receptionist sprak enkel Turks (geen woord Engels of Duits), wat bij mijn weten nergens gebeurt en ben ik persoonlijk nog nergens tegengekomen. Was trouwens heel onvriendelijk en maakte gebaren dat hij ons niet verstond. Tot plots een Manager aankwam die enkele woorden maar dan ook niet meer Engels sprak en ons botweg aansprak dat we moesten geduld hebben en we dan een kamer kregen toegewezen. Paspoorten moesten we blijkbaar achterlaten.
We kregen een kaartje toegewezen, en konden dan zelf op zoek in de 4 gebouwen naar onze kamer. Eens de kamer gevonden, troffen we op het eerste gezicht een leuke kamer aan. Tot we de ramen wilden opendoen : bij het openen van de vensters viel er eentje doodleuk uit (geluk was ze niet gebroken), 1 van de kastdeuren stond gewoon op de grond, toen we een douche wilden nemen bleek dat gans de badkamer onder water stond omdat het verhoogje aan de douche was weggenomen, dan maar naar het toilet met het water tot aan de knieën. De haarblazer werkte helemaal niet en het toilet stroomde continue door. Sommige mensen kwamen zelf toe op een kamer die niet eens was gepoets, waar nog die vuile handdoeken aanwezig waren van de vorige gasten.
De eerste middag konden we lunchen aan 10 euro per persoon. Wij dus gaan lunchen, het enige wat aanwezig was, waren koude groenten en oud brood. Bij een lunch denk ik toch ook wel aan een beetje vlees of vis, moeten geen 10 keuzes zijn maar je verwacht toch op zin minst 1 soort. Klagen moest je niet doen bij de receptie want ze verstaan je niet. Dan maar wachten op de gids die ging langskomen in de late namiddag om onze klachten te verhelpen zeker.
Lang verwacht 3 uur de gids Ayden komt binnengestormd in het hotel. We moesten dringend alle 8 samenzitten want veel tijd had ie niet. Het programma wilde hij niet uitleggen aan de Nederlandse gasten, want ze hadden die van de touroperator thuis kunnen afdrukken. Wij hadden deze wel bij en zo kon ik die mensen dat toch eens geven. Veel klagen moesten we volgens hem niet doen over het hotel want de vakantieperiode was voorbij en er was minder personeel en dan heb je al eens mensen die geen Engels meer spreken, en kunnen er wat gebreken optreden. Zelf wilde hij niet gaan bemiddelen bij het hotel. Dan maar zo laten en proberen er het beste van te maken in een hotel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ver gelegen van de bewoonde wereld en van een leuk centrum.
Over de reis dan
De reis op zijn geheel was dan beter, veel leuke dingen gezien, maar dan telkens zonder uitleg van de gids. Hij zette ons ergens af, en sprak een uur af dat we moesten terug zijn en de rest konden we zelf uitzoeken. Veel uitleg moest je niet vragen want hij vond de groep een hele lastige groep die maar bleef zagen over alle mogelijke dingen, terwijl er heel veel vragen over de cultuur van Turkije werden gevraagd, puur uit interesse. De buschauffeur was daarentegen een heel maar dan ook een heel vriendelijke en behulpzame man. Dat zal hij trouwens wel gemerkt hebben aan de fooien die hij van iedereen heeft gekregen, enkel spijtig dat hij ook alleen maar Turks sprak. Over het eten valt bitter weinig te zeggen ‘s middags en ‘s avonds kip kip en nog eens kip zo 7 dagen lang. Het ontbijt was nog rampzaliger, had je het geluk van een vroege vogel te zijn dan waren er enkele broden aanwezig (ZEKER NIET VERS), kwam je iets later dan kon je smeken of er aub nog brood was. Na wat heen en weer geloop dan kwamen ze met nog ouder brood tevoorschijn. De dranken aan tafel waren trouwens peper duur en zeker niet verklaarbaar voor dit type hotel.
De dinsdagmiddag liep dan de rondreis af en vroegen we aan de gids of het mogelijk was om in het centrum van Antalya te raken met een bus, wat volgens hem al helemaal niet mogelijk was, omdat we zo ver zaten van daar. En peperdure taxi rit was de enige oplossing. Dan maar zelf uitzoeken zeker om er te raken. Na wat heen en weer geroep door Turkse vrouwen en een buschauffeur raken we op een Dolmus bus toch voor 8 lira in Antalya centrum (spotgoedkoop dus). Wel met een overstap die ons duidelijk werd gemaakt door gebaren. Ik die geen woord Turks spreek heb dit toch kunnen realiseren, waarom kan een gids dan die namelijks Turk is, dit niet uitzoeken voor een ganse groep. Dit noem ik echt van slechte wil zijn. Heeft die man trouwens ondervonden aan zijn fooien.
Al is de vakantieperiode gedaan, voor ieder van ons was het trouwens wel nog vakantie, en kon hij toch een heel klein beetje zijn best doen om het de bus naar hun zin ter maken.
Ik reis al 30 jaar heel veel en normaal altijd met dezelfde touroperator, ik heb al veel gezien maar nog NOOIT iets meegemaakt als dit nu.
Ik ging normaal jullie rondreis door Cappadocië nog doen, maar zal dit toch maar met een andere touroperator doen. Spijtige zaak eigenlijk.
Wel wilde ik jullie dit melden, want zo dingen kunnen echt niet door de beugel, en bezorgen jullie toch wel een slechte naam, terwijl jullie denk ik toch het beste met de vakantiegangers voor hebben.

Desired solution:

Ik had op z'n minst toch graag een reactie gekregen van Corendon, maar niks.
Heel spijtig!!!!!!!!!!!!!!!!!

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Corendon about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Corendon

All complaints of