Complaint: Klacht over afhandeling onterecht betaalde zorgpremie

user-58359 on 17 August 2011 about CVZ in category Overheid

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik wil hierbij een melding maken over het afhandelen van nog openstaande bedragen van het CVZ en hun afhandeling hiermee.

In November 2010 heb ik mijn openstaande kosten bij Menzis volledig afbetaald. Hierdoor liep mijn zorgverzekering niet meer via het CVZ maar rechtstreeks via Menzis. Doordat het druk was bij het CVZ is dit te laat doorgegeven bij Menzis waardoor ik de maand December 2010 nog de volledige premie via het CVZ heb moeten betalen aan Menzis.
In januari 2011 ben ik overgestapt naar de Ohra.
In Maart 2011 kreeg ik nogmaals een afrekening voor de maand December 2010 van de Menzis. Deze heb ik direct voldaan.
Er werd bij de Menzis verteld dat ik de maand december via het CVZ terug moesten vragen omdat dit ten onrechte was betaald vanwege een te late afmelding van hun kant.
Ik heb contact opgenomen met het CVZ en na een aantal keer van het CVZ naar de Menzis terug te werden gestuurd werd er toe gegeven dat er door drukte een fout was gemaakt waardoor ik ten onrechte de maand december heb moeten betalen.
In April werd mij verteld dat het maximaal 7 weken zou duren voordat alles verwerkt zou zijn en ik mijn geld terug zou krijgen. Na 7 weken gewacht te hebben nog steeds niks ontvangen. In Juli heb ik weer contact opgenomen. Er was weer een fout gemaakt en het bedrag was nog steeds niet overgemaakt. De jongen die ik aan de lijn had maakte zijn excuses en hij beloofde mij dat ik het geld, de 136.00 euro voor eind juli op mijn rekening zou hebben.
Inmiddels was het eind juli en had ik nog steeds niks binnen. Ik heb weer contact opgenomen. Er werd weer excuses gemaakt, want er was weer iets misgegaan. Hij zou het meteen gaan uitzoeken en ik zou donderdag 4 aug worden teruggebeld hierover. Helaas ben ik weer niet terug gebeld. Ik heb donderdag zelf weer contact opgenomen en kreeg een meneer aan de lijn die niks kon vinden in mijn dossier. Ik kreeg te horen dat het “in behandeling” is en verder kon hij niks voor mij betekenen.
Vrijdag 5 aug nogmaals gebeld en een dame aan de lijn gehad. Zij vertelde mij dat er inderdaad een aantal dingen waren misgegaan bij het CVZ. Zij kon mij niet vertellen wat precies. Het kwam er op neer dat de persoon, een man waarvan zij de naam niet mocht doorgeven, er mee bezig is. Deze meneer is op het moment ziek en blijkbaar vervangt niemand hem?
Zodra deze meneer beter is word er een brief verstuurd waarin staat dat het CVZ het geld overmaakt naar mij. Maar dit kon nog een aantal weken gaan duren vertelde ze mij. Ik heb gevraagd waarom er vanaf april al word beloofd dat er geld word gestort maar waarom ik tot op heden nog niks heb ontvangen. Hier kon zij mij ook geen antwoord op geven.

Enkele dagen later werd er per ongeluk een intern mailtje over mijn klacht doorgestuurd naar mijn mailadres waarin stond dat de klacht behandeld zou worden en inderdaad tussen wal en schip was geraakt. Na dit mailtje ben ik gaan bellen naar deze meneer.

Hij vertelde mij dat de klacht in behandeling is en dat er door technische omstandigheden geen betaling kan worden verzonden. Heb
meneer verteld dat ik al bijna 9 maanden zit te wachten op het geld wat ik onterecht heb moeten betalen door een fout aan hun kant.

Hij wist mij verder weinig te vertellen behalve dat de klacht in behandeling is en hij geen idee heeft wanneer ik het geld terug krijg. Ook kon hij mij niet vertellen wat er nu allemaal precies fout is gegaan waarom het zo lang duurt.

Ik ben het helemaal zat om elke keer maar weer van het kastje naar de muur te worden gestuurd. Ik krijg elke keer als ik bel niks anders te horen dan dat mijn aanvraag/klacht in behandeling is.

Ik hoop door jullie hulp in te roepen dit probleem onder de aandacht kan worden gebracht.

Met vriendelijke groeten,

Desired solution:

De terugbetaling van de onterecht betaalde zorgpremie.
Vergoeding van telefoonkosten voor de talloze telefoontjes naar het CVZ van €50.00

All complaints of