Complaint: verkeerde voorlichting door resibureau bij boeking + Flexpakket reserveringsnummer 13395961

user-63236 on 15 December 2013 about D-Reizen in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Wij hebben in aug 2013 een cruise geboekt, bij de boeking werdt ons verteld dat het handig is om een flexpakket erbij te nemen. Om 2 redenen, geen aanbetaling en omboeking naar iets anders.
In okt 2013 krgen wij te horen dat we geselecteerd waren voor een nieuwbouw woning. De verwachte oplevering is ergens in maart 2014. Geen probleem met de vakantie (ivm financien) want we hebben een flexpakket dus we kunnen altijd iets anders boeken. Dat dachten we!!!!! Gevraagd aan het reisburea (onze persoonlijke reisassistente Hakima) lieve meid en heel netjes, valt niets op aan te merken laat dat duidelijk zijn, zij was ook niet degene die de reis had geboekt. We vroegen kunnen we het omboeken en toe vertelde ze….ja maar ivm de cruise die u geboekt heeft kan dat beperkt, en allen maar een cruise. Omdat voor een cruise andere voorwaarden gelden (anvr + de reisagent) dan voor andere reizen. Dus eigenlijk hebben wij een flexpakket erbij dat niet flex is. Verkeerde voorlichting en waarschijnlijk hadden wij dat de reis op dat moment niet geboekt. Navraag bij een medewerker via de cat van d reizen wijst uit dat dit allemaal netjes in voorwaarden geregeld is en dat wij weer naar de reiswinkel moeten om daar weer te gaan praten. En zo blijven we dus in een kringetje ronddraaien.

Waar het om gaat is dat de reismedewerker die de reis verkocht had, duidelijk had moeten maken en opnemen in de boeking dat in het geval van een cruise de voorwaarden van het flexpaaket, de anvr en van de reisagent of cruisemaatschappij tegenstrijdig kunnen zijn, waardoor niet alles wat in het flexpakket wordt gesuggereerd waar is en waar gemaakt kan worden.

Desired solution:

Volledige toepassing van het flexpakket en dus omboeking naar een andere reis, ook een reis die geen cruise is.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to D-Reizen about your complaint

All complaints of