Complaint: Dag voor vakantie te horen krijgen dat resort een grote bouwput is, Arke kent geen correcte compensatie

user-215508 on 29 November 2013 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Arke heeft ons destijds voor het blok gezet om een dag voor de vakantie te communiceren dat het zwembad, lobby en dergelijke vrijwel geheel is afgesloten wegens werkzaamheden.

Toen wij op plaats van bestemming waren aangekomen hadden we dit voorval besproken met de plaatselijke reisleiding. Deze gaf aan dat desbetreffend resort één grote bouwput was en ze druk bezig was om mensen welke daar verbleven onder te brengen in andere resorts. Achteraf hebben we dus een juiste keuze gemaakt om niet richting dit resort te gaan, maar naar een alternatief resort. Tevens is aan de reacties op Zoover.nl te lezen dat het één grote bouwput was met veel “bob de bouwers”, bulldozers en dergelijke. Het betrof dus geen kleine onderhoudswerkzaamheden en niet alleen het zwembad maar ook de lobby etc. Deze reacties zijn te lezen op zoover.nl

Het gaat er niet om dat het zwembad niet beschikbaar is tijdens onze vakantie, maar om het principe. Je boekt iets en dat verwacht je dan ook voor je geld te krijgen, je verwacht geen vakantie waar ze met bulldozers en dergelijke rondrijden en het resort een grote bouwput is. Dit is in principe een probleem tussen het hotel en de reisorganisatie, Arke dient dit op een fatsoenlijke manier op te lossen voor de klant, maar de klant wordt hier uiteindelijk de dupe van wat nooit had mogen gebeuren.

Het liefst hadden wij deze vakantie direct willen annuleren bij Arke en via een andere reisorganisatie dezelfde reis willen boeken, want zo ga je niet met je klanten om. Dat geldt voor elke klant ongeacht de vakantie, maar dit is niet een van de goedkoopste vakanties. Maar doordat Arke een dag van te voren met dit issue aankwam hadden wij gewoonweg geen keus, kortom; voor het blok gezet! Tevens zijn de prijzen op het laatste moment flink gestegen vergeleken met een aantal weken eerder. Want een aantal weken eerder hadden we opgemerkt dat de prijzen van het alternatieve resort vrijwel gelijk waren als het geboekte resort, maar dit kon toen niet omgeboekt worden omdat dit binnen de vier laatste weken viel voor vertrekdatum. Indien juiste communicatie tussen de reisorganisatie en het hotel kon het probleem van de werkzaamheden aan het zwembad veel eerder worden gecommuniceerd richting ons zodat we dit toen wel vrijwel kosteloos konden omboeken naar desgewenst resort. Door deze fout vanuit Arke en het resort moet ik als klant dus de extra kosten voor rekening nemen, dat lijkt me niet echt logisch en zeker geen goede oplossing. Arke geeft namelijk aan dat de coulance met een korting van € 25,- per persoon of kosteloos annuleren een goede oplossing geweest zou zijn. Maar dit is verre van een gepaste oplossing.

Wij kunnen niet zomaar bij twee verschillende bedrijven de vakantie verplaatsen naar bijv. een week later.

Ik ben helemaal klaar met Arke, en Arke biedt geen redelijke compensatie aan richting ons. Ik voel me dus genoodzaakt om naar de geschillencommissie te stappen, en deze stap heb ik dus vandaag gezet. Tevens wil ik jullie dus waarschuwen voor deze organisatie, waar de klanttevredenheid zeker niet in het vaandel staat. Zodra je een vakantie boekt en geld overmaakt is de klant koning, totdat er iets misgaat, dan is de services heel ver te zoeken!

Desired solution:

Ik eis de meerkosten van de reissom terug, evenals de extra vrije dag welke ik en mijn vriendin hebben moeten opnemen om tot een alternatief te komen om alsnog op vakantie te kunnen (dag voor vertrek).
Tevens eis ik een bedrag voor emotionele schade en indien ik in mijn gelijk wordt gesteld bij de Geschillencommissie eis ik deze bijbehorende kosten ook terug.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Arke about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by Arke

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte klant, graag willen wij contact met u opnemen zodat we u een reactie kunnen geven op uw melding. Wilt u uw boekingsnummer in een reactie terugsturen? Met vriendelijke groet, Webcareteam Arke ^MN

All complaints of