Complaint: De bus die niet stopt.

user-27955 on 10 November 2010 about Arriva in category Openbaar Vervoer

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Geachte heer of mevrouw,

Ik rij regelmatig met de bus naar mijn werk naar Beusichem vanaf het station in Culemborg. Na een aantal weken niet met de bus gereisd te hebben wist mijn werkgever te melden dat de bussen niet volgens de normale dienstregeling reden vanwege werkzaamheden. Bij het instappen had ik dat nagevraagd bij de chauffeur. De chauffeur vertelde dat ze om half 3 weer gingen rijden dus dat was geen probleem voor mij aangezien ik meestal in de avond om 17:41 de bus terug naar Culemborg neem.

Ik had nog even goed gekeken bij de vertrektijden op het bordje bij de halte of er nog een mededeling was dat de bus niet reed. Er stond niks bijzonders bij de halte dus ik dacht dat ik gewoon de bus kon nemen.

Eenmaal in de bus merkte ik dat hij om reed, dat leek mij niet erg bijzonder aangezien er werkzaamheden waren.

Na ongeveer 20-30 minuten reden we alweer in een ander dorp(volgens mij zelfs na Beusichem) zonder ook maar in Beusichem geweest te zijn. Ik vroeg aan de chauffeur of hij sowieso wel stopte in Beusichem? Hij zei van niet!

Dit sloeg mijn grootste verbazing! Nergens maar dan ook NERGENS in de bus of op de halte was er aangegeven dat de bus niet volgens de normale route reed. Aangezien ik met mijn OV-Chipkaart had ingecheckt kon de chauffeur ook niet weten dat ik naar Beusichem moest. Daarop ben ik uitgestapt in Buren waar ik met behulp van de GPS functie op mijn telefoon moest kijken waar ik was. Na een halfuur gelopen te hebben, naar een dorp terug heb ik uiteindelijk mijn werkgever opgebeld of hij mij kon ophalen. Inmiddels was ik al meer een uur te laat!

Ik vind het schandalig dat de informatie zo ontzettend karig is bij jullie in het algemeen. Ik sta regelmatig te wachten op een bus die gewoon niet komt opdagen. Daarbij komt de bus geregeld 20 minuten te laat. Vooral op de terugweg naar Culemborg is dat geen uitzondering.

Als ik de bus in stap, en ik zie geen melding/poster/enz.. verwacht ik dat de bus gewoon normaal rijd. Op dit moment vraag ik elke keer als ik instap op de bus sowieso wel stopt in Beusichem, want ik vertrouw Arriva voor geen meter meer.

Ik hoop dat jullie snel wat aan deze situatie doen, want dit is echt te schandalig voor woorden.

Hoogachtend,
Yoram Scheer

P.S. Het typen in zo’n klein vakje op jullie website is ook niet echt gebruiksvriendelijk. Daarnaast kunnen maar 2000 tekens gebruikt worden.

Gewenste oplossing

Een bus die wel optijd komt. Mijn Geld mogen jullie houden. Die paar euro zullen jullie wel hard nodig hebben.

All complaints of