Complaint: De maat is vol.

user-11248 on 01 September 2010 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

De NEM doet mij wederom verbazen. In febr. 2009 heb ik de overstap naar deze maatschappij gedaan. Dit heb ik gedaan onder toezegging dat mijn voorschotnota 90,– euro zou gaan bedragen. Tot mijn verbazing kreeg ik een eerste voorschotnota t.b.v. 156,– euro. Hiertegen heb ik onmiddellijk schriftelijk bezwaar gemaakt, echter hierop kreeg ik geen enkele reactie. Pas na veel hierover te hebben gebeld met de NEM gaf men mij schriftelijk te kennen dat mijn volgende voorschotnota aangepast zou worden naar 141,– euro. Nu had ik voor de maand maart 2009 de afgesproken 90,– euro voldaan. Nadien kreeg ik 25,– euro aanmaningskosten gefactureerd. Ook heb ik voor de maan april 90,– euro als voorschotbedrag betaald. Nadien kreeg ik weer 25,– euro aanmaningskosten gefactureerd. Herhaaldelijk heb ik hierover onder lange wachttijd met div. medewerkers van de NEM gebeld. De totale telefoonkosten bedroegen meer dan 60,– euro. Uiteindelijk werden de aanmaningskosten over de maanden maart en april 2009 geschrapt. Op 5 mei 2009 ontving ik een schrijven dat mijn voorschotnota per juni terug gebracht zou worden naar 90,– euro. Hoera er kwam schot in de afspraak van februari 2009. De maand mei heb ik weer het afgesproken voorschot van 90,– voldaan. U raadt het al, er kwam weer een factuur met 25,– euro aanmanigskosten. Eind mei 2009 heb ik hierover wederom mijn beklag gedaan. Aansluitend ontvang ik een schrijven met de reactie dat ik niet tevreden zou zijn met het huidige voorschotbedrag van 141,– euro. Opnieuw een verbazing want beging mei heb ik al te kennen gegeven dat het voorschotbedrag nog steeds 90,– euro moet zijn, zoals afgesproken bij de overstap. Op 30 maart 2010 ontving ik de jaarafrekening waarop de 25,– euro aanmaningskosten betreffende mei 2009 werd verrekend. Door zuinig energieverbruik zou ik geld terug ontvangen.Ik heb meer dan 3 maanden moeten wachten op teruggaaf, maar de aanmaningskosten werden hiermee verrekend. Na nog een bijna 30,– euro te hebben gebeld met de MEN, heeft men eindelijk krimp gegeven dat de 25,– euro aanmaningskosten aangaande mei 2009 alsnog aan mij zou worden overgemaakt. Na de vraag, 2 maanden geleden, wanneer de 25,– euro wordt overgemaakt kan ik meedelen dat ik dit bedrag tot op heden nog niet heb ontvangen. Ik heb de NEM te kennen gegeven dat ik meer dan genoeg heb van deze chaotische situatie en afscheid ga nemen van deze organisatie

Gewenste oplossing

Dat een ieder maar gewaarschuwd mag zijn.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer Mast,

Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Wij hebben u op de hoogte gebracht van ons standpunt. Helaas hebben wij u niet de gewenste oplossing kunnen bieden. Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.

Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of