Complaint: Defect touchscreen iPad

user-165371 on 05 March 2013 about Redcoon Benelux in category Internetshops - Algemeen

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Na 5 weken maar eens gebeld wat de status was. Het callcenter kan de status niet direct aangeven? Via e-mail zou men mij de status laten weten.

‘s Middags nogmaals gebeld. Een half uur later kreeg ik via e-mail de volgende reactie:
===
Van de afdeling reparatie heb ik doorgekregen dat er contact met u wordt opgenomen in verband met de reparatie van het artikel.

Er zal een prijsopgave worden gedaan hieromtrent.
Het bedrag waar het om gaat is € 279,90.
===

De iPad is 1 jaar en 1 dag na factuurdatum ter reparatie aangeboden. Het touchscreen werkt op een lijn in het venster niet naar behoren. Er zijn geen beschadigingen op het scherm. Ik ben zeer benieuwd waarom dit defect niet onder de garantie valt?

Desired solution:

Repareren en terugsturen.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Redcoon Benelux about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to Redcoon Benelux to pickup complaint

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Ondertussen een week later. Nog steeds geen bericht van de TD. Zal maar weer eens bellen met customer center.

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Reactie Redcoon: === De reden dat er kosten zijn verbonden aan de reparatie is het feit dat je buiten de fabrieksgarantie zit. Als zakelijke klant maak je dan geen aanspraak meer op kosteloos herstel. === Mijn reactie: === Ik wacht nog steeds op een antwoord aangaande mijn e-mail. Daarnaast wil ik u tevens op het volgende attenderen: http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/regel/garantie Juridisch gezien staan wij dus in ons recht en behoren jullie het product onder garantie te repareren. Ik spreek dan ook de dringende wens uit dat dit gebeurt. Wanneer u anders besluit, zal ik u in gebreke stellen en zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen.

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Op uw site staat bij het kopje "Zakelijke klanten": "Als organisatie profiteer je van de voordelen die wij ook aan consumenten bieden." We mogen constateren dat dit bij de garantieperiode niet zo is. Sterker nog, u overtreedt de wet indien u het product niet wilt repareren.

All complaints of