My complaint:
Ik heb een telefoon met dualsim. Voor beide sim-kaarten gebruik ik een Simyo-abonnement. Omdat ik weinig data verbruik, heb ik alleen voor het eerste abonnement een databundel afgenomen.
Nu blijkt echter dat bij data-activiteiten voor zowel het eerste als het tweede sim-abonnement dataverbruik wordt geregistreerd. Voor het tweede abonnement krijg ik dus een torenhoge factuur omdat verbruik daar wordt gerekend conform de tarieven voor dataverbruik buiten de bundel.
Ik ben zeer ontevreden over deze gang van zaken. Kennelijk heeft Simyo niet voorzien in het gebruik van dualsim. Dat had ze wel moeten doen. Zo moet het mogelijk zijn om aan te geven dat je geen databundel wilt hebben maar dat je ook geen data wilt afnemen zodat dit wordt uitgeschakeld voor een bepaald abonnement.
Desired solution:
Ik zou tevreden zijn als de kosten voor wel geregistreerde maar niet verbruikte data wordt gecrediteerd en dat data voor mijn tweede abonnement in het geheel wordt uitgeschakeld zodat dat ook niet verbruikt kan worden.
Verder zou ik het wenselijk vinden als alle klagers hun krachten bundelen via simyoklachten@gmail.com om na te gaan welke andere wegen bewandeld kunnen worden dan het indienen van een klacht die mogelijk niet (tijdig) wordt opgepakt.