Complaint: Duran Duran-concert gaat niet door: SeeTickets betaalt geld niet terug

user-35884 on 25 November 2011 about Seetickets.nl in category Kaartenverkoop

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Het verhaal is bekend. Duran Duran zou optreden in Den Haag. Het concert is twee keer uitgesteld door stemproblemen van zanger Simon LeBon. Daarna werd het stil.

Ik heb diverse keren gebeld met SeeTickets. Wat is de status van het concert? Waarom krijg ik geen informatie? De muts aan de telefoon kon me niks vertellen.

Op mails werd niet gereageerd, ook al stond er in de ontvangstbevestiging dat SeeTickets mijn vraag zo snel mogelijk zou beantwoorden.

Toen hoorde ik begin november op 3FM dat The Hague Jazz failliet is en dat het Duran Duran-concert niet doorgaat. Ik was ontzettend verbaasd.

Een zoektocht over internet vertelde me dat dit al een tijdje speelde. Waarom heb ik daarover niks gehoord van SeeTickets? Ook aan de telefoon hebben ze me er niets over verteld. Ik ben verdomme gewoon aan het lijntje gehouden.

Gisteren (24-11-2011) kreeg ik een mailtje van SeeTickets. The Hague Jazz is failliet, het geld is weg en ik moet me maar tot de curator richten. Pardon? SeeTickets durft me dat te sturen, drie weken nadat The Hague Jazz failliet is verklaard.

Ja, ik heb de algemene voorwaarden gelezen. In het geval van een faillisement betaalt SeeTickets de kaartjes niet terug. Ik vraag me af of dat legaal is.

SeeTickets adverteert met de Duran Duran-kaartjes. Het bedrijf verkoopt mij en 4500 anderen die kaartjes en trekt vervolgens de handen er vanaf. Sorry, maar zo werkt het niet. Zo kan ik ook wel een handeltje opzetten. Hey, ik verkoop u een auto, maar als hij drie minuten later door de wielen zakt, ben ik niet verantwoordelijk hoor. Oplichting is het.

Ik begrijp wel dat SeeTickets slechts de tussenpersoon is, maar dan moeten ze daarvan ook maar de consequenties dragen. Ze hebben geadverteerd met iets dat ze nu niet waar kunnen maken. Het interesseert me niet dat The Hague Jazz failliet is, SeeTickets heeft me die kaartjes verkocht. Punt uit.

Desired solution:

Ik wil mijn geld terug. En snel!

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Seetickets.nl

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Seetickets.nl

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that Seetickets.nl posted

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Hoe durft SeeTickets? Natuurlijk is deze klacht niet opgelost. Ik wil mijn geld terug van SeeTickets en van niemand anders. Denk je nou serieus dat ik als koper van een kaartje ook maar iets terugkrijg van de curator? Ja, ik weet wel dat er in de algemene voorwaarden staat dat SeeTickets niet verantwoordelijk is als een organisator failliet gaat, maar dat mag daar helemaal niet staan. En nee, dat is niet alleen mijn mening, maar ook die van de mensen bij het Juridisch Loket. Ik heb mijn kaartjes gekocht bij SeeTickets, niet bij de organisator. SeeTickets adverteerde met de kaartjes, niet de organisator. Lekker makkelijk hoor: iets verkopen en er vervolgens je handen vanaf trekken. Het is stuitend hoe SeeTickets met deze kwestie is omgesprongen. Als klant kreeg ik geen enkele informatie en op mailtjes en telefoontjes werd niet gereageerd. Kortom, ik koop nooit meer iets bij SeeTickets en dat zal iedereen horen.

Seetickets.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Na het definitief niet doorgaan van het concert van Duran Duran hebben wij alle klanten geïnformeerd. We betreuren dat er door het faillissement van de organisator geen restitutie kan worden geboden. Er is daarom lang gezocht naar een oplossing, die helaas niet kon worden gevonden.
Het spijt ons indien de berichtgeving in dit proces tekort is geschoten.

Mocht u uw vordering nog niet hebben ingediend dan verwijzen wij u door naar de curator Mr. S.H. Broeseliske via mm@brvl.nl

All complaints of