Complaint: Een rampzalig Energiedirect

user-113335 on 06 July 2012 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

In januari ontving ik mijn jaarnota. Het te betalen bedrag was erg hoog en na onderzoek bleek dat de meterstanden door de vorige bewoner verkeerd waren doorgegeven.
Na wat onverhoopte email uitwisseling, waar ik op elke reactie 5 werkdagen moet wachten. En ook elke keer door iemand anders word beantwoord besloot ik maar eens te bellen.

Dit gesprek beloofde veel goeds want er werd mij beloofd dat de standen inderdaad niet correct waren en dan ze deze zouden corrigeren via het register. Jaarnota zou ook worden bevroren

2 weken later gewoon fijn een eerste brief dat de jaarnota betaling nog niet binnen was. Hierop heb Ik weer gebeld.
Wat blijk? Energiedirect: “Nee meneer,u heeft nooit contact met ons gehad” “Nee meneer, wij mogen geen correctie uitvoeren. Uw verhaal klopt niet”

Eerst raken ze gewoon een heel telefoongesprek kwijt en word er ook nog geïnsinueerd dat ik lieg.

Een hoop telefoontjes en mailtjes later krijg ik opeens iemand aan de lijn die wel bereid is om een correctie door te voeren. Ook hier word de fout geconstateerd en zal ik worden teruggebeld.
Afijn na een week nog niets, dus ik bel weer. ZELFDE VERHAAL. “Nee u heeft niet gebeld.” ……. En ook deze mevrouw beloofde de correctie in gang te zetten. Op het resultaat wacht ik nog.

Maar, we zijn er nog niet.
Ondertussen zit de incasso van energiedirect. (intrum justitia) ook achter mij aan.
De laatste maand bijna 10 keer aan telefoon gehad. Elke keer gaat het hetzelfde:

Intrum: “Goedmorgen meneer, u heeft een betaling openstaan van X bedrag voor nota’s…. Uhm….ja…voor wat eigenlijk….even kijken. Zo te zien heeft u alles betaald”
Ja inderdaad dat heb ik ook!

Na elk gesprek word er beloofd dat dossier gesloten word. Maar blijven de brieven komen en bellen ze de volgende dag gewoon weer.

Naar tientallen telefoontjes naar zowel intrum en energiedirect word het mij duidelijk dat Energiedirect betalingen voor voorschotnota’s heeft gebruikt voor mijn jaarnota.
Echt bizar voor woorden, en nog illegaal ook.

Zowel intrum en energiedirect geven voorlopig nog niet thuis en ik heb nog geen idee wanneer dit is opgelost maar het van me afschrijven is altijd fijn en hopelijk kan ik er mensen mee waarschuwen. Dit gezeur duurt nu al sinds januari 2012.

Desired solution:

Dat ze hun administratie op orde krijgen. Meter correctie /jaarnota correctie word doorgevoerd en ik eindelijk weet waar ik aan toe ben.

Een excuus en vergoeding is ook op zijn plaats. Ben aardig wat geld kwijt aan al dat contact.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that EnergieDirect posted

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste SjoerdA,

Mijn collega heeft contact gehad met de netbeheerder, we zijn druk bezig met je nota en de correctie hiervan. We wachten nu nog op reactie vanuit de netbeheerder.

Zodra we hier meer over weten hoor je dit van ons.

Met vriendelijke groet,
^Renske van energiedirect.nl

All complaints of