Complaint: Eerst nul boete en ineens meer dan € 19000

user-218331 on 15 December 2013 about Florius Hypotheken en verzekeringen in category Hypotheken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Beste mensen,

Door onze adviseur en tussenpersoon Patrick Ritzen van RIPA verzekeringen en hypotheken zijn wij voor de zomervakantie een traject gestart om onze hypotheek bij Florius om te zetten. Dat zou op wens van Florius in twee fases moeten gebeuren. De fase waarin offertes werden aangevraagd met boeteberekeningen en afkoop van beleggingspolis en storting van bedrag naar Florius. Tweede fase de nieuwe hypotheekvorm op basis van eerdere offertes. Bij die offertes werd meerder malen gecorrespondeerd over de hoogte van de boete die ‘nul’ zou bedragen. Er werd zelfs dubbel gecheckt. Nu fase één onomkeerbaar is afgerond en fase twee zou worden ingezet komt Florius met de mededeling dat er alsnog een boete van ongeveer € 19000 berekend wordt. Er wordt erkend dat er bij Florius een fout is gemaakt – wat ook blijkt uit diverse mailwisselingen en telefoongesprekken tussen de adviseur en Florius – maar een tussenpersoon (Marcel Reinemuth ) één niveau hoger bij Florius wenst verder geen acties te ondernemen. Door die dwaling komen we nu geen steek verder en kost het ons ongeveer € 400 per maand aan hogere hypotheekkosten.

Stomverbaasd en met grote boosheid hebben we dan ook kennisgenomen van de mailwisselingen tussen Florius en RIPA. Uit diverse stukken konden we lezen dat Florius géén boete zou berekenen. Dat er nu eens wèl een offerte met een boeteberekening uit de systemen wordt geproduceerd is onacceptabel en onaanvaardbaar. Wij zijn enkele
maanden geleden dit traject begonnen met het idee ons gezin met drie kinderen te verlossen van een beleggingspolis, een wanproduct uit de millenniumjaren, een gedrocht, een zeepbel, bedacht door bankiers en verzekeraars. De offerte van Florius zou rust brengen, gaf lucht en nieuw vertrouwen. Het traject werd gestart, de polis werd afgekocht en nu wordt
het vertrouwen wederom zwaar op de proef gesteld. We zijn enorm geschrokken van de handelswijze van Florius.

Wat we nu echter voelen is enorme boosheid en daarnaast heeft ons
rechtvaardigheidsgevoel en vertrouwen in de bankierswereld een enorme deuk
opgelopen. Dit kan niet en kunnen we niet accepteren en eisen dan ook dat de zaken
worden rechtgetrokken. Er zal iemand bij Florius op de blaren moeten zitten.
Niet wij. Niet de adviseur. Bij de overheid noemen we dit ‘opgewekt vertrouwen’. De klant kan vertrouwen op een professionele behandeling van het Rijk waarin zorgvuldigheid,
geloofwaardigheid en rechtvaardigheid hoog in het vaandel staan. Sorry meneer,
supervervelend, foutje van ons. We moeten dit eerst intern oplossen.
Onacceptabel. Dan corrigeer je de fout, zit je op de blaren, legt geen boete
op en maakt vooral excuses aan de klant. Want die klant is boos.
De tussenpersoon RIPA, de vertrouwenspersoon met wie wij zaken doen staat ook voor een gesloten deur. We vertrouwen er dan ook op dat Patrick Ritzen van RIPA samen met Florius tot een oplossing komt, met als basis de eerder gedane offertes en beloftes. Zo niet, gaan we verder met onze klachtenprocedures.

Het kan zijn dat we informatie missen. Patrick Ritzen van RIPA kan die informatie geven.

Met vriendelijke groeten,
Familie Joosten-ten Brinke
Marcel Joosten
Eikenboslaan 1
6371 XC Landgraaf
0455323043
0640408987
kabeljoosten@home.nl

Ons bekende namen en gegevens:

Patrick Ritzen

Akerweg 45 | 6438 BS | Oirsbeek
046-457 0810 | www.ripa-verzekeringen.nl
Beste Patrick,
De boete is EUR 0,-
Met vriendelijke groet,
Nourddin Soussi
Senior hypotheekacceptant
Florius
Operations Team 3.3
Tel: 033-7504050
Fax: 033-7554556
E-mail: nourddin.soussi@aahg.nl
Website: http://www.florius.nl

Proforma nota 853.067 en 1.236.083
bart.schrouff@florius.nl
From: Patrick Ritzen
Sent: Monday, December 09, 2013 12:05 PM
To: marcel reinemuth ; Bart Schrouff
Subject: Boete inzake probleem-dossier Joosten; 853067
Geachte heer Reinemuth, Beste Marcel,
U gaf mij telefonisch te kennen d.d. 5 december 2013 dat bij de boeteberekening, mede als gevolg van een te lange tussenliggende periode, er geen correctie zal volgen op
de foutieve boete-berekening(tot 2x toe) van onze gezamenlijke relatie Joosten(hypotheeknummer 853067).
Ik heb u gevraagd mij uw standpunt per mail en/of brief te laten toekomen, zodat ik een en ander met relatie kan bespreken.
Dit heeft u vervolgens toegezegd en zou u nog in orde maken..
Tot op heden heb ik dit niet mogen ontvangen. Ik verzoek u een en ander alsnog in orde te maken. Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,

Patrick Ritzen

Desired solution:

Hypotheek conform eerste opgave zonder boete
Vergoeding voor de teveel betaalde rente vanaf november 2014
Excuses van Florius

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Florius Hypotheken en verzekeringen about your complaint

All complaints of