Complaint: Eindafrekennota te hoog (meterstanden onjuist)

user-9670 on 18 March 2010 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Omschrijving klacht

Op 18 maart 2010 heb ik een eindnota (6550059201) van NL Energiemaatschappij ontvangen. Dit is een nota over de periode van 02-09-2009 tot 31-01-2010, het betreft een leegstaand pand waar geen energie werd/wordt gebruikt.

Over deze periode hebben ze bij de begin- en eindstand geschatte meterstanden gebruikt. Deze zijn beide onjuist. Een meterstandenkaart heb ik van NL Energiemij nooit gehad! Ik zal de standen in hun nota en de werkelijke weergeven:

Begin Eind Werkelijk
Elektra 67.100 68.606 67.079
Gas 33.491 34.760 33.454

De werkelijke standen zijn op 16 maart 2010 door Liander opgenomen. Ik heb reeds contact opgenomen met mijn huidige leverancier (Greenchoice) om een correctie van de meterstanden te laten doorvoeren, dit geschiedt middels mail aan Liander. Procedureel heb ik alle stappen dus reeds uitgevoerd.

Nu ligt hier een nota voor me van € 1.022,60, reeds € 522,00 is hievan voldaan middels voorschotten. Zojuist heb ik telefonisch contact opgenomen met NL Energiemij om de nota te herstellen. Zij gaven aan dat ik MOEST betalen om geen incassobureau op mijn nek te krijgen. Dit WEIGER ik pertinent! Zij hebben de zoveelste fout gemaakt (ben niet voor niets overgestapt…).

Gewenste oplossing

Binnen vijf werkdagen wil ik dat deze zaken zijn rechtgetrokken. Binnen 10 werkdagen wil ik mijn geld terugontvangen (€ 522 reeds betaald). Geen incassobureaus op mijn nek, ga anders gewoon procederen.

Betere behandeling van klanten!!!!

Message from

14 years ago - Ik word doodziek van dit bedrijf. Ik krijg ook een eindafrekening waarin staat dat mijn verruikt 8500 Kwh is?????? Alsof ik een industriele bedrijf hier aan het runnen bent. Gemiddeld consument verbruikt 3500 Kwh en NEM stuurt mij een nota over 8500 KWh dit is echt gestoord. Ik betaal gewoon NIETS.

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Wij hebben u op de hoogte gebracht van ons standpunt. Helaas hebben wij u niet de gewenste oplossing kunnen bieden. Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.

Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of