Complaint: Eindnota Nederlandse Energiemaatschappij

markschoenmakers1984 on 24 November 2013 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Er kwam ongeveer een maand of twee geleden een eindnota binnen van 500 euro. Dit kan nooit, ik werk 45 tot 50 uur per week en kom alleen thuis om te eten en te slapen. Overdag is het enige wat aanstaat mijn koelkast en van de verwarming maak ik ook minimaal gebruik. Aangezien ik 2,5 jaar alleen woonde lijkt het mij erg sterk dat ik zoveel moet terug betalen. Na veel pijn en moeite en al mijn belminuten er doorheen te hebben gejaagd kon ik een betalingsregeling treffen zodat ik tijd had om de nota door te laten nemen. Wat blijkt nou is het bedrag helemaal niet afgeschreven. Ik heb anders toch gewoon altijd genoeg geld op mijn bankrekening staan. Ik heb echt het idee dat ze dit doen om extra administratiekosten (15 euro !!!) toe te kunnen voegen. Sowieso is het krankzinnig dat je alleen via automatische incasso kan betalen. Maar goed ik ga het wel uitvechten met het incasso bureau want nle is gewoon niet te bereiken zowel telefonisch als per email niet.

Desired solution:

Eindnota herzien en duidelijk aangeven waarom ik zoveel moet bijbetalen. Betalingsregeling treffen die ik handmatig kan overmaken !!

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to NLE about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by NLE

Message from from Klacht.nl

10 years ago - User added a review about the solution that NLE posted

markschoenmakers1984

Responded on 02 December 2013 at 08:32

Klacht is helaas niet opgelost !!. Ik wil graag een betalingsregeling treffen maar dit is niet mogelijk zeggen ze !!

Message from NLE

10 years ago - Geachte heer Schoemakers, Er is reeds een betalingsregeling getroffen. Het eerste termijnbedrag is helaas gestorneerd. Om deze reden komt de betalingsregeling te vervallen. Een betalingsregeling is enkel mogelijk via automatische incasso. Wellicht heeft u geen toestemming gegeven aan uw Bank voor automatische afschrijvingen. Wilt u dit nagaan en ons op de hoogte brengen? Met vriendelijke groeten, Klantenservice NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer Schoenmakers,

Onlangs heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening.

Wij hebben getracht u telefonisch te bereiken, helaas zonder resultaat. Wij hebben per heden (25-11-2013) een terugkoppeling gegeven via de e-mail.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of