Complaint: ellende bij poppeliers

user-16980 on 30 July 2010 about Woonsquare in category Meubelwinkels

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Geachte lezers,

Hier nog een bericht voor eenieder die een lange adem heeft;
In 2007 heb ik een 2 en een 3 zits gekocht bij POPPELIERS in Eindhoven. Echt leer welteverstaan.
Het begon ermee dat ze 7 weken later leverden. Niet leuk, maar ok ik blij want ik had tenminste mijn banken. 5 maanden later is een van de naden helemaal uitgescheurd. Een monteur kwam om hem te maken maar kon dit niet terplekke. De bank werd dus opgehaald. 2 maanden later was de bank pas gemaakt. Heel lelijk genaaid, maar ok, hij was tenminste weer heel. Enkele weken later, weer dezelfde naad uitgescheurd. Bank werd weer opgehaald, maar kon niet meer gemaakt worden. Ik kreeg een andere bank, 2 maanden later. Ik blij, maar enkele maanden later waren stiksel los, en op verschillende plekken begon de verf af te bladderen. Dit mag toch niet! ik weer gebeld, bank werd weer opgehaald en 2 maanden later kreeg ik hem weer terug, opnieuw geverfd. Een half jaar later begon WEER de verf eraf te bladeren, en niet eens op het zitvlak maar op de leuningen. Ik weer contact opgenomen, maar helaas want ik was nu 1 maand over de garantie heen. Pech dus. Ik een superboze brief geschreven over het feit dat ze over 1 maand vielen en ik wel 3×2 maanden=6maanden zonder mijn banken had gezeten. Maar, uit coulance zou ik een soort van tegoedbon krijgen waarmee ik, als ik een nieuwe bank ging kopen, korting zou krijgen!!!! Hoezo een nieuwe bank kopen!!
Nu heb ik Consuwijzer geraadpleegd en zij zeggen het volgende:
“U hebt recht op een goed product. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. U moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken. Een product voldoet niet aan de verwachtingen, en is dus ondeugdelijk als het product niet goed is. Is uw product niet goed? Dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. Deze keuze mag de verkoper zelf maken.
Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken. Moet u van de verkoper dan wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken.” (Dit is bij mij dus niet het geval omdat ik alleen maar ellende heb gehad elke paar maanden)
De man aan de telefoon van de Consuwijzer legde uit dat elk product een verwachte levenstermijn heeft. Mocht het product dan binnen die verwachte levenstermijn kapot gaan,, dan moet de verkoper deze repareren. Ook al is de garantie afgelopen van de verkoper. Als consument heb je altijd een WETTELIJKE GARANTIE.
Alle gekheid op een stokje, ik zit dus nog steeds met een kapotte bank en kan/wil nu geen nieuwe bank hoeven te kopen. Simpelweg omdat ik dat nu niet kan betalen en omdat ik vind dat de verwachte levenstermijn van mijn huidige bank nog niet is verstreken. Zeker omdat deze bank eigenlijk maar 1 jaar oud is, omdat ze hem hadden vervangen. Notabene: ik heb mijn banken altijd netjes onderhouden met speciale leercreme en leerpoets die ik bij Poppeliers zelf heb gekocht. Dus aan mijn onderhoud kan het NIET liggen!
Ik dacht als ze bij POPPELIERS niet willen luisteren, dan wilt men dat vast hier wel! Mensen, mocht u willen overwegen om een bank te kopen bij Poppeliers/Woonsquare, denkt u er dan nog heeeeel goed over na. Voor u het weet zit u met dezelfde problemen als ik. Ik weet dat heel veel mensen wel tevreden zijn, maar als ik hier al die problemen lees van iedereen krijg ik toch een naar gevoel. 👿
Ik overweeg nu om met heel mijn papierwerk (van alle corresspondentie en monteurbezoeken) naar de geschillencomissie te stappen. Ik weet niet of dat het helpt, maar ik heb het gevoel dat ik IETS moet doen. Ik ben een alleenstaande moeder en heb al genoeg kopzorgen, maar ik laat me niet op mijn dak zitten!!

Gewenste oplossing

Reparatie van mijn bank

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Woonsquare

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Woonsquare

Woonsquare

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Klacht inmiddels opgelost

All complaints of