My complaint:
Ik heb vorige maand telefonisch contact gehad met een medewerker indien het mogelijk was om een contract van een maand af te sluiten aangezien ik mijn appartement verkocht had en de kopers normale zaken zoals electriciteit en dergelijke zouden willen checken tijdens de overdracht aangezien ik niet meer in het huis woonde en geen energie aansluiting meer had.
Wel wilde ik zeker weten dat indien de aansluiting afgesloten werd ik niet meer aan een contract vast zou zitten. Dit werd mij dan ook toegezegd door de telefoon. Ik vraag om een bevestiging van de afspraak maar de verkoper aan de telefoon zei dat dit niet nodig was en dat ik gewoon dit nummer kon bellen en over een maand mijn meterstanden kon doorgeven en hij zou een notitie achterlaten in het systeem voor de collega’s.
Natuurlijk had ik eerder moeten weten dat dit een grote leugen was, maar aangezien ik werk en niet al te veel tijd over had om aan de tel te blijven, toch maar toegezegd dat het door on gaan.
Nu een maand later bel ik zoals besproken aan de telefoon de klanten service op om door te geven dat ik dus verhuisd ben en de aansluiting afgesloten kan worden en of ik mijn meterstanden door kon geven.
U raadt het al, niet alleen kon ik niet mijn meterstanden niet doorgeven maar de medewerker verschuilt zich achter het systeem van de leverancier alwaar de beloofde notitie natuurlijk niet door de verkoper is achtergelaten.
Op de vraag aan de medewerker of hij dacht dat ik zo gek was om voor een maand een jaar contract af te sluiten en vervolgens aan een contract afkoop van 100 euro te zitten wordt een beetje quasi serieus op gereageerd: we kunnen niets in het systeem terugvinden is het laatste wat je te horen krijgt.
Gewiekst en intens slecht om zo door medemensen behandeld te worden en ik mag dan ook concluderen dat bij Energiedirect geen mensen werken maar ratten.
Desired solution:
Belofte nakomen zoals afgesproken op het moment van verkoop.