Complaint: Afsluiten van energie in onze winkel zonder vooraankondiging

user-197224 on 04 September 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Tijdens onze vakantie in Italie werden wij op vrijdagochtend gebeld door onze medewerkster met de mededeling dat Stedin in opdracht van energiedirect.nl de energie in onze winkel kwam afsluiten zonder dat wij daarvan van tevoren over waren ingelicht. Het gevolg was 4 dagen zonder energie; we moesten de winkel voor vier dagen sluiten, dus verlies aan inkomsten, doorbetalen van een employee, bedorven koopwaar, beschadigde houten vloeren vanwege een koel en vries kast die ontdooide tijdens het weekend. Naast de opgelopen schade was onze vakantie verpest aangezien wij vanuit het buitenland een nieuwe energie leverancier moesten vinden en hebben uiteindelijk besloten om eerder naar huis te gaan om het in Nederland zelf te regelen. Wat mij betreft een bijzonder onbeschofte manier van handelen van energiedirect.nl

Desired solution:

Ik wil dat zij de opgelopen schade vergoeden.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste Paulmees, Naar aanleiding van je klacht op klacht.nl heb ik in de administratie van energiedirect.nl de betalingen nagekeken. Naar aanleiding van herinneringen heb je ons een e-mail gestuurd waarin je aangeeft dat je adres is afgesloten en dat je de kosten op energiedirect.nl wilt verhalen. Deze e-mail heb je gestuurd in een reactie op een herinnering van je privéadres. Mijn collega heeft je daarop een reactie gestuurd dat we op je privéadres nog leveren en dat je daar dus ook niet afgesloten bent. Wel staan er bij het klantnummer voor je privéadres nog incassokosten open. Energiedirect.nl levert hier nu nog gewoon. Onder het klantnummer van je zakelijke adres heeft energiedirect.nl inderdaad de overeenkomst ontbonden. We zijn gestopt met leveren. Gevolg hiervan is de afsluiting door je netbeheerder. Energiedirect.nl is gestopt met leveren in verband met betalingsachterstanden. Op dit moment staat er ook nog een bedrag open voor je zakelijke adres. Energiedirect.nl heeft je hier meermaals voor gewaarschuwd en herinneringen gestuurd. Hierop ontvingen we geen reactie of betaling. Energiedirect.nl is niet aansprakelijk voor eventuele opgelopen schade. Met vriendelijke groet, Renske Energiedirect.nl

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste paulmees,

Omdat we sinds de reactie van mijn collega niets meer van je hebben gehoord, beschouw ik de klacht als opgelost.

Wel wil ik je er op wijzen dat er op dit moment nog een bedrag open staat bij onze incassopartner.

Met vriendelijke groet,
Ralf
energiedirect.nl

All complaints of