Complaint: Asociaal incasso beleid na 2 jaar trouwe klant (mensen word geen klant van energie direct!)

user-200204 on 20 September 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Na 2 jaar trouwe klant ze zijn geweest en nooit een achterstand te hebben gehad ben ik overgestapt naar oxxio omdat hun zo’n ipad hadden. Nou dat heb ik geweten want ik ben gelijk keihard gestraft door energie direct. Ik kreeg een eindafrekening van 450 euro. (okee heb meer gebruikt dus prima) maar ik had het wegens baan verlies door crisis niet in 1 keer maar in 4 keer. Na 5 keer telefonisch contact te hebben gehad, na tientallen mailtjes gaat energie direct niet akkoord. Ik moet of in 3 keer betalen of in 1 keer zo niet incassobureau! en anders moet ik maar in de schuld hulpverlening! Nou kom op zeg mijn vriendin werkt in de schuld hulp verlening en mijn administratie is prima in orde. Ik heb het gewoon niet in 1 keer!. Maar energie direct weigert mee te geven. 2 jaar trouwe klant zonder ook maar 1 achterstand betekend niets voor ze! Nu gaan ze een incassobureau inschakelen en zijn er tot twee keur toe 20 euro incasso kosten bij gekomen. Ik heb tot nu toe 2x een betaling van 70 euro gedaan wat ik missen kon maar gelijk verhoging zodat ik in de problemen blijf. En tegemoet komen voor 1 maandje voor een miljoenen bedrijf? Echt niet! Nou NOOIT meer energie direct en ik raad iedereen aan niet met dit bedrijf in zee te gaan. want gebruik je een keer iets meer en wil je het in gedeeltes betalen dan krijg je een stalen deur in je gezicht geworpen!

Desired solution:

een betalingsregeling van 4 termijnen!

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

10 years ago - User added a review about the solution that EnergieDirect posted

Responded on 24 September 2013 at 23:33

Nog niet opgelost we gaan in gesprek en wachten de resultaten af.

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste klant,

Ik zag dat je deze klacht ook hebt ingediend via het Klachtenkompas van de Consumentenbond. Daarom stel ik voor dat we het daar verder afhandelen.

Ik heb je vandaag geprobeerd telefonisch te bereiken en nu via het Klachtenkompas gevraagd of je maandag bereikbaar bent.

Met vriendelijke groet,

Ralf

All complaints of