Complaint: Betaling

user-168037 on 19 March 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb van energieleverancier Energiedirect een nota gekregen van een betalingsachterstand van 1.375 euro gekregen en dat is voor een levering van een maand(17-11-2012t/m19-12-2012.
Ik heb ze al een mail gestuurd dat ik niet mee eens bent met bedrag.

Desired solution:

Dat ik het bedrag niet hoeft te betalen voor een maand levering!!

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste klant, Uit je klacht begrijp ik dat je het niet eens bent met de eindnota. Vandaag heb ik geprobeerd telefonisch contact met je te krijgen. Dat is helaas niet gelukt. Daarom reageer ik op deze manier. Als ik naar je gegevens kijk dan zie ik dat je geen meterstanden door hebt gegeven. Op 20 december 2012 ben je overgestapt naar Oxxio. Zij geven aan ook geen beginstanden te hebben ontvangen. Omdat we geen meterstanden hebben ontvangen, heeft Liander, de netbeheerder, de meterstanden berekend. Beide leveranciers moeten deze meterstanden hanteren. Het enige wat we op dit moment nog kunnen doen is een aanvraag indienen bij Oxxio om de meterstanden aan te passen. Hiervoor hebben we je huidige meterstanden nodig. Je kunt deze sturen in een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl. Wel wil ik hierbij aangeven dat Oxxio ook akkoord moet gaan met onze aanvraag. Doen ze dat niet dan dien je alsnog het hele bedrag aan ons te betalen. Zodra we de meterstanden van je hebben ontvangen kunnen we de volgende stappen zetten. Groetjes, Ralf

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Ik ben oversgestapt naar woonenergie niet bij oxxio. er is geen meterstanden bij mij opgevraagd.

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste klant, De meterstanden van 19-12-2012 zijn gecorrigeerd door netbeheerder Liander. Je ontvangt binnenkort een correctienota. Ik heb je hierover een aparte e-mail gestuurd. Wanneer je nog vragen hebt, dan horen we het graag. Met vriendelijke groet, Desiree

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that EnergieDirect posted

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Ik heb een bezwaarschrift ingediend nog steeds geen reactie!! Wat de eindnota betreft klopt er helemaal niks van, onduidelijk en vaag. Ik heb een eindnota gevraagd voor de meterstanden die ik naar jullie hebben gemaild (eindstand Greenchoice en beginstand Woonenergie) Maar jullie hebben alleen de eerste rekening (1.350 euro) gehandhaafd, daar vanuit hebben jullie een correctie gedaan nu moet ik 520 euro betalen. ik wil alleen het werkelijke bedrag betalen van de beginstand en eindstand (17-11-2012 t/m 19-12-2012)!!! Ik krijg nu alleen maar mails en brief of ik wil betalen.

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste meneer Jermias,

Energiedirect.nl heeft een gecorrigeerde eindnota opgemaakt. Deze kun je inzien in Mijn energiedirect.nl Met de correctienota verrekenen we het bedrag van de eerste eindnota. We hebben nu de meterstanden gebruikt die je aan ons hebt doorgegeven. De nota klopt nu. Ik hoop dat je klacht hiermee is opgelost.

Met vriendelijke groet,

Desiree

All complaints of