Complaint: betalingsachterstand

user-197702 on 06 September 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Wij zijn sinds december bij energiedirect en zijn sinds die tijd ook in conflict met hun. Het is eerste is gelukkig afgerond maar nu krijgen we steeds meldingen van een betalingsachterstand van 25,00 euro inmiddels opgehoogd naar 50,00 ivm incasso kosten. Wij zijn hierover ook gebeld. Toen wij het uitgelegd hadden werd ons gezegd dat het opgelost werd maar niets is minder waar want we krijgen nog steeds een aanmaning via de mail. Wij hebben een automatische incasso van een 126,00 euro deze wordt ook maandelijks gewoon geïncasseerd nu hebben ze ons in juli een tegemoetkoming in de kosten gegeven van 25,00 euro en dit hebben ze afgetrokken van een maand nota van een126,00 euro waardoor er in juli maar 101,00 werd geïncasseerd en de maand daarna weer gewoon 126,00. Wij hebben hier diverse mail over gestuurd maar antwoord krijgen we niet alleen maar aanmaning. Ik ga het niet meer snappen waar volgens mijn energiedirect heb ik alles betaald. Ik hoop dat ze nu eeens reageren.

Desired solution:

Dat ze reageren op onze mail en de fout erkennen en oplossen

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to EnergieDirect to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste klant, Ik heb je geprobeerd telefonisch te bereiken op het nummer waarmee je bij ons bekend staat. Helaas kreeg ik geen gehoor. Ik heb je situatie bekeken en ben tot de conclusie gekomen dat je de recente herinneringen inderdaad ten onrechte hebt ontvangen. De vergoeding van de incassokosten van € 50,- was al door ons opgeboekt maar nog niet op een nota te vinden. Om die reden ontving je recent alsnog herinneringen van ons. Ik heb de voorschotnota van de maand oktober nu voor je laten opmaken. Hierop is de genoemde € 50,- in mindering gebracht op het voorschot van € 126,-. Het bedrag dat we op de incassodatum 25-09-2013 automatisch bij je zullen incasseren is de gebruikelijke € 126,- omdat de incassokosten niet betaald waren. Je betaalt door de vergoeding van € 50,- dus alleen het gebruikelijke voorschotbedrag. Met vriendelijke groet, Ralf

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

10 years ago - User added a review about the solution that EnergieDirect posted

Responded on 12 October 2013 at 13:13

Ze hebben het inmiddels opgelost maar heb daarvoor wel een tweede klacht in moeten dienen. En de oplossing van hierboven werkte niet want ze gingen nogmaals 50 euro minder incasseren. Uiteindelijk heb ik nog handmatig 50 euro daarna moeten betalen. Maar nergens een excuus voor hun gemaakte fout. Gelukkig krijgen we nu geen aanmaningen meer maar met de oplossing zijn we niet echt tevreden. Maar we moeten het er maar weer mee doen

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste chholm,

Uit je gegevens in onze administratie zie ik dat de coulance inmiddels is opgeboekt en dat het voorschotbedrag van september correct is betaald.

Mijn excuses voor het versturen van de onterechte herinneringen. De klacht heb ik op opgelost gezet.

Met vriendelijke groet,
Ralf
energiedirect.nl

All complaints of