Complaint: Boete

user-39698 on 08 February 2011 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Eind december 2009 neemt energie direct kontakt op met mij om over te stappen. Ik ben goedkoper uit. de bandopname blijkt echter niet goed verwerkt te zijn. Mij gegevens zijn niet te vinden. Ik vraag om teruggebelt te worden, ik geeft 2 dagen op dat ik tot 12 uur thuis ben. Geen belletje. Nu na 1 jaar krijg ik een boete opgelegd van € 100 omdat ik geen stroom van energie direkt heb afgenomen. Tussentijds geen reaktie ontvangen. Stijlloos.

Gewenste oplossing

Boete intrekken. Energie direkt had mij moeten informeren op het moment dat zij stroom / gas wilden leveren.

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

13 years ago - User added a review about the solution that EnergieDirect posted

Message from

13 years ago - Hallo, Namens energie:direct houd ik me bezig met het verlenen van online service. Ik kwam uw bericht tegen op deze website en help graag met een oplossing. Alle leveranciers hanteren een landelijk systeem genaamd het CCP. Op het CCP geefteen leverancier aan wat de einddatum is van een contract. De nieuwe leverancier, in dit geval energie:direct, neemt het contract pas over per einde contract datum. Zo wordt er geen opzegvergoeding bij u in rekening gebracht. Als u zich tussendoor aanmeld bij een andere leverancier, dan wordt het contract bij energie:direct beëindigd. Voor het vroegtijdig beëindigen van het contract wordt een opzegvergoeding in rekening gebracht. Waarom u niet bent teruggebeld, is niet bekend. Ik heb hier een melding van gemaakt bij de verantwoordelijke afdeling. Ik begrijp dat deze situatie erg vervelend voor u is. Daarom heb ik de opzegvergoeding voor u geannuleerd. Mocht u nog vragen hebben, stuur dan eenvoudig een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl. Groeten Laurie van energie:direct

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Hallo,

Namens energie:direct houd ik me bezig met het verlenen van online service. Ik kwam uw bericht tegen op deze website en help graag met een oplossing.

Alle leveranciers hanteren een landelijk systeem genaamd het CCP. Op het CCP geefteen leverancier aan wat de einddatum is van een contract. De nieuwe leverancier, in dit geval energie:direct, neemt het contract pas over per einde contract datum. Zo wordt er geen opzegvergoeding bij u in rekening gebracht.

Als u zich tussendoor aanmeld bij een andere leverancier, dan wordt het contract bij energie:direct beëindigd. Voor het vroegtijdig beëindigen van het contract wordt een opzegvergoeding in rekening gebracht.

Waarom u niet bent teruggebeld, is niet bekend. Ik heb hier een melding van gemaakt bij de verantwoordelijke afdeling.

Ik begrijp dat deze situatie erg vervelend voor u is. Daarom heb ik de opzegvergoeding voor u geannuleerd.

Mocht u nog vragen hebben, stuur dan eenvoudig een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl.

Groeten
Laurie van energie:direct

All complaints of