Complaint: Defecte Laagmeter

user-10459 on 05 April 2010 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Omschrijving klacht

Door een defecte laagmeter is mijn jaarrekening verre van correct. Liander en EnergieDirect schuiven elkaar de zwarte piet toe, echter beide zijn niet bereid hun fout in te zien en op een adequate manier te corrigeren (ondanks dat ze dit beiden wel bevestigen); sterker nog omdat ze het blijkbaar gezeur vinden stellen ze eenzijdig vast dat de jaarrekeningen de afgelopen 6 jaar incorrect waren en of ik even bij wil betalen. Toen beide meters werkten was de verdeling hoog/laag 8/92; Liander corrigeert eenzijdig naar 48/52??Over het afgelopen jaar is bij een overeenkomstig gebruik en gelijke gezinssamenstelling een ruim 60% hogere rekening gepresenteerd, waarbij iedere uitleg achterwege blijft. ED verwijst mij naar Liander en omgekeerd. Geen van beide partijen is oplossingsgericht. Als consument wordt ik de dupe van niet werkende apparatuur van mijn energie-leverancier.

Gewenste oplossing

Een compromis; Ik heb me bereid verklaard 1/3 van de rekening van € 950,68 te voldoen. Dit puur uit vrije wil mede omdat de zaak al ruim een jaar loopt.

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Enige tijd geleden plaatste u op deze website een klacht over energie:direct. Zo zou u een defecte meter hebben voor uw laagverbruik.

Hierbij legt u de fout bij energie:direct, dit is echter niet terecht. Sinds de privatisering van de energiemarkt is er een scheiding ontstaan tussen netbeheerders en energieleveranciers. Netbeheerders zijn verantwoordelijk voor het netwerk (leidingen e.d.), de meters (hier betaald u tenslotte meterhuur voor) en het transport van de energie.

De energieleveranciers zijn verantwoordelijk voor energie zelf, deze kopen zij in en verkopen zij weer aan hun klanten. Om ervoor te zorgen dat u niet allerlei verschillende nota’s ontvangt voor hetzelfde product brengt energie:direct de kosten van de netbeheerder in rekening. Alle kosten staan zo op een nota.

Een mooie vergelijking zou zijn wanneer u bij een internetwinkel (de leverancier) een boek besteld en vervolgens thuis laat bezorgen door een postbedrijf (de netbeheerder).

Omdat u een defecte meter had, heeft uw netbeheerder een verbruikscorrectie uitgevoerd. Het is mogelijk dat deze correctie negatief uitvalt, zoals in uw geval. Maar de meterstanden en dus ook de verbruiken zoals de netbeheerder deze hanteert zijn leidend. Ik begrijp volledig dat dit een vervelende situatie oplevert.

Helaas kan ik u niet voorzien van een passende oplossing . Het openstaande bedrag zal in zijn geheel betaald moeten worden aan energie:direct.

Jochem van energie:direct

All complaints of