My complaint:
Omschrijving klacht
Door een defecte laagmeter is mijn jaarrekening verre van correct. Liander en EnergieDirect schuiven elkaar de zwarte piet toe, echter beide zijn niet bereid hun fout in te zien en op een adequate manier te corrigeren (ondanks dat ze dit beiden wel bevestigen); sterker nog omdat ze het blijkbaar gezeur vinden stellen ze eenzijdig vast dat de jaarrekeningen de afgelopen 6 jaar incorrect waren en of ik even bij wil betalen. Toen beide meters werkten was de verdeling hoog/laag 8/92; Liander corrigeert eenzijdig naar 48/52??Over het afgelopen jaar is bij een overeenkomstig gebruik en gelijke gezinssamenstelling een ruim 60% hogere rekening gepresenteerd, waarbij iedere uitleg achterwege blijft. ED verwijst mij naar Liander en omgekeerd. Geen van beide partijen is oplossingsgericht. Als consument wordt ik de dupe van niet werkende apparatuur van mijn energie-leverancier.
Gewenste oplossing
Een compromis; Ik heb me bereid verklaard 1/3 van de rekening van € 950,68 te voldoen. Dit puur uit vrije wil mede omdat de zaak al ruim een jaar loopt.