Complaint: eindnota

user-26203 on 04 March 2011 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik ben zelf in november 2010 overgestapt naar energie direct. Niet zo’n overdenkte actie. Nuon heeft mij daar later op teruggebeld een mooi aanbod gedaan en mij weer terug laten komen bij nuon. Nuon wilt de boete van energie direct betalen tot een bepaald bedrag. Ik heb alleen in de maand december bij energie direct gezeten.

Nu wist ik dat daar een boete aan vast zat, balen maar jammer. Nu kreeg ik op 23 februari 2011 een email van energie direct dat zij op 25 februari 2011 een bedrag van ca €158,- van mijn rekening gingen schrijven. Beetje kortdag denk ik. Dus ik energie direct gebeld dat ik dat niet in een keer kan missen omdat ik in een ziektewet uitkering loop en dus elke dubbeltje 3 keer om moet draaien. Bedragen als €158,- heb ik nog nieteens als bestedingsruimte pm.

Die mevrouw van energie direct zei tegen mij dat ik het bedrag direct kon stoneren als het werd afgeschreven, en ik kon inloggen bij energie direct, met mijn eigen account, om een betalingsregeling voor dat bedrag aan te vragen. Zo gezegd zo gedaan. Bedrag gestoneerd, ingelogd en regeling aangevraagd.

Gister 03-03-2011 wordt ik plots gebeld door intrum justitia dat het bedrag niet betaald was bla bla bla. DUS VOOR EEN REKENING DIE IK EEN PAAR DAGEN GELEDEN HAD MOETEN BETALEN WERD ZONDER EERST EEN HERINNERING METEEN INCASSO BUREAU INGESCHAKELD

Ik vertellen wat ik besproken had al met energie direct, maar dat zou volgens deze, hele brutale, mevrouw allemaal niet. Ik werd dus voor leugenaar uitgemaakt. Op het moment dat het haar teveel werd schakelde ze mij door met energie direct. Ik kreeg daar gelukkig een iets beleefdere meneer aan de telefoon die wel een regeling zou kunnen treffen. Maar ik mocht er mee in me handjes knijpen want normaal doen ze voor zulke “lage” bedragen geen regelingen.

Nu komt het mooie, ik moet over die rekening €25,- incasso bureau kosten betalen want energie direct regelt hun financien allemaal via het incasso bureau. Dus ik zeg tegen die meneer dat dat niet mijn probleem is dat hun daarvoor kiezen om dat zo te doen en dat ik die incasso kosten niet ga betalen. Dat was jammer voor mij die moet ik gewoon betalen! van de zotte!

En daar komt bij dat energie direct zegt dat van die rekening van €158,-, €100,- boete bij zit voor het verbreken van het contract. Maar dat is niet terug te vinden op de nota. Nee! Die €100,- heb ik schijnbaar gebruikt in gas. In me 1tje, in 1 maand. Dit is natuurlijk niet mogelijk. Aangezien ik erg let op mijn verbruik om zoveel mogelijk te besparen.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Ik zag deze "oudere" klacht nog voorbij komen. Toch wil ik in deze case nog even helderheid brengen. Ik zal uitleg geven over de boete die op de eindnota staat en de 25 euro die extra worden geregeld voor een betalingsregeling.

Opzegvergoeding van 100 euro.
Deze boete kunt u op de jaarnota vinden onder het tabblad 'kosten'. Voor deze boete staat de noemer 'Opzegvergoeding voor vroegtijdige contractbeeindiging'. Dit vindt u zowel bij gas als bij licht. Achter deze noemer staat een bedrag van 42,01 euro. Dit is het bedrag exclusief BTW. Achter de noemer 'Totaal overige kosten (Incl. BTW)' vindt u de opzegvergoeding inclusief BTW, namelijk 49,99 euro. Dit vindt u zowel bij gas als bij stroom.

25 euro
De 25 euro die bij de betalingsregeling komen zijn de administratiekosten die worden gerekend als er een dergelijke regeling wordt getroffen. Het is geen excuus maar u vindt dit bij veel bedrijven. Daarnaast worden er natuurlijk extra kosten gemaakt bij een betalingsregeling die natuurlijk ook ergens verrekend moeten worden.

Hopelijk heb ik u helderheid in deze case gebracht. Mocht dit niet zo zijn of heeft u nog vragen kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice op nummer 0900-2747747.

John van energiedirect.nl

All complaints of