Complaint: Energie Direct

user-4044 on 10 December 2009 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik ben het slachtoffer van de malafide praktijken van ED. Korte schets.
In de periode mei 2006-mei2008 ben ik klant geweest van ED. De eindafrekeing die ik mocht ontvangen was gebasseerd op onjuiste meterstanden. Herhaalde aanvragen van Stedin/Eneco netbeheer om correctie van de meterstanden zijn door ED volledig genegeerd evenals mijn ingediende klachten hieromtrent. Omdat klagen verder nets uithaald heb ik ConsuWijzer aangeschreven. ConsuWijzer neemt de situatie wel serieus.
ConsuWijzer geeft u in eerste instantie praktisch advies over uw rechten en hoe u zelf uw recht kunt halen. ConsuWijzer en de toezichthouders lossen uw probleem met een bedrijf dus niet persoonlijk voor u op. In Nederland zijn er namelijk speciale instanties die u daarbij helpen. ConsuWijzer wijst u de weg en geeft u daar advies over. Uw melding bij ConsuWijzer is wel heel belangrijk voor de toezichthouders. Zij gebruiken uw meldingen namelijk om een beter beeld te krijgen op waar het misgaat in de markt en hebben wettelijke middelen om in te grijpen.
Eén of meerdere meldingen kunnen er voor zorgen dat een toezichthouder:
– een bepaalde sector extra gaat controleren
– een onderzoek start naar een bedrijf
– op basis van een onderzoek besluit om een boete op te leggen aan een bedrijf
– een bedrijf dwingt om met een structurele oplossing te komen voor problemen die consumenten ervaren
– via ConsuWijzer extra voorlichting geeft over een bepaald onderwerp

Ik roep dan ook een ieder hierbij op zijn/haar klacht tegen ED te melden bij ConsuWijzer,

x

Alleen lukt het niet. Met zijn allen staan we sterk .

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Namens energie:direct ben ik onlangs begonnen met het online behandelen van klachten. Hier kwam ik ook je klacht tegen over de eindafrekening. Aan de hand van je gegevens kon ik opmaken dat de klacht inmiddels is opgelost.
Mocht de klacht toch niet naar behoren opgelost zijn, dan nodig ik je graag uit om een e-mail te sturen naar onlineservice@energiedirect.nl. Je kunt hier uiteraard ook terecht met tips voor energie:direct.

Jochem van energie:direct 

All complaints of