Complaint: energie direct

user-8268 on 16 February 2010 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Omschrijving klacht

Ik heb van april t/m augustus energie gehad van energie maatschapij, nu wil men dat ik 900 euro betaal.zou ik echt,een alleenstaande moeder met 1 kind zoveel verbruikt hebben.Ruim 200 euro per maand als ik het omreken.Ik heb regelingen proberen te treffen maar ik moet het in 3x betalen.dat gaat niet ik heb een bijstandsuitkering.Heb nu al brieven van intrum justitia en men heeft te kennen gegeven dat de rekening steeds hoger zal worden. Gezien de omstandigheden vind ik dat men er wel rekening mee kan houden dat ik een uitkering heb,de fout van betalingen hebben ze zelf in de hand gehad door mij niet te informeren hoe de rekeningen werken.En ik nu met hoge kosten belast word.

Gewenste oplossing

een goede berekening,geen schatting.En een goede regeling zonder extra kosten

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Enige tijd geleden plaatste je hier een klacht over energie:direct vanwege de hoogte van je eindnota. Aan de hand van je klacht en de gegevens zoals die bij energie:direct bekend zijn deel ik je het volgende mee:

De reden waarom je zo’n hoge eindnota ontving heeft er mee te maken dat je gedurende de leverperiode maandelijks een voorschot betaalde van 1 euro voor je stroomverbruik. Dit zorgde voor een naheffing op je stroomverbruik.

Daarnaast heeft energie:direct geen eindmeterstanden ontvangen, waardoor de netbeheerder de meterstanden heeft berekend. De netbeheerder is namelijk verantwoordelijk voor het transport van energie, de leidingen en de meters. De meterstanden vallen hier dus ook onder.

Energie:direct heeft aan de hand van de later verkregen werkelijke meterstanden een correctieverzoek ingediend bij de netbeheerder. Deze is afgekeurd, omdat deze standen hoger zijn dan de gehanteerde standen op de eindnota.

Misschien kan ik je toch helpen. Als je wilt kan ik er voor zorgen dat je betalingsregeling versoepelt wordt. Daarmee kun je een betalingsregeling van 6 tot maximaal 10 termijnen treffen. De gemaakte incassokosten moeten wel worden voldaan.

Als je gebruik wenst te maken van deze versoepelde regeling, dan kun je dit aangeven via onlineservice@energiedirect.nl.

Jochem van energie:direct

All complaints of