Complaint: Energie direct

user-103969 on 08 May 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Na telefonisch contact met de klantenservice van energiedirect.
Vertelde een zeer vriendelijke mevrouw, dat mijn klacht terecht was en dat ze mijn contract zou ontbinden en ik zou weer over kunnen naar de nederlandse energiemaatschappij.

Echter ontving ik deze week het volgende bericht van de nederlandse energiemaatschappij;

Geachte heer W.S. Heun,

Onlangs heeft de Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) de levering van elektriciteit en gas op uw adres beëindigd omdat EnergieDirect de levering heeft overgenomen. U heeft ons verzocht dit ongedaan te maken. Wij hebben uw verzoek opgepakt en koppelen hieronder onze bevindingen aan u terug.

Terugkoppeling

Wij hebben contact opgenomen met EnergieDirect. EnergieDirect stelt dat er op dit adres een rechtsgeldige overeenkomst afgesloten is. Hierdoor is het voor de Nederlandse Energie Maatschappij niet mogelijk om de overname zelf ongedaan te maken.

Voor vragen over uw overeenkomst met EnergieDirect kunt u contact opnemen met EnergieDirect. Als u vindt dat de levering onterecht is overgenomen, raden wij u aan een klacht in te dienen bij Consuwijzer.nl.

Desired solution:

per direct contract beeindigen en weer terugzetten naar vorige leverancier

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste Wim, Zojuist heb ik geprobeerd je telefonisch te bereiken. Helaas zonder resultaat. Zoals we al eerder aan hebben gegeven is het contract, zoals het nu is, terecht. Het contract zal niet kosteloos beëindigd worden en je wordt niet teruggezet naar je vorige leverancier. Ik begrijp dat dit vervelend is. Wat je kunt doen is je opnieuw aanmelden bij de Nederlandse Energiemaatschappij. Groetjes, Ralf

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste Wim,

Naar aanleiding van ons telefonische contact van vandaag hebben we afgesproken dat je over kunt stappen naar een andere energieleverancier. Energiedirect.nl brengt je daar geen opzegvergoeding van € 100,- voor in rekening.

Wel maken we een eindnota voor je op met daarop het verbruik vanaf het moment dat we de levering zijn gestart tot aan het moment dat een andere energieleverancier de levering van ons overneemt. Dit is immers je eigen verbruik geweest.

In overleg heb ik deze klacht nu gesloten.

Met vriendelijke groet,

Renske van energiedirect.nl

All complaints of