My complaint:
Energiedirect behandeld de klachten niet en kan geen jaarrekeningen ontvangen. Meer dan 1 jaar ben ik nu bezig om een oplossing te zoeken voor het teveel betaalde wat ik heb gedaan, en de fouten in hun jaarrekening. Vanaf het begin geef ik al aan dat hun jaarrekening/afrekening/eindnota niuet correct is. (ik noem maar elke optie aangezien Energie Direct ook niet precies weet of het nu een afrekening, een eindrekening of een jaarrekening betreft. Meer dan 8 maanden moet je wachten op een antwoord op je klacht. Redenen volgens de medewerkers is vakantie, veel zieken, zwangerschapverlof, en teveel klachten. Nu blijkt meer dan 1 jaar later dat ik inderdaad gelijk heb en dat er bedragen worden berekend die niet kloppend zijn. Energiedirect wilt hier echter niet naar kijken en verkoopt leugens op leugens. Nu is wederom Intrum Justitia ingeschakeld welke mij € 180,00 kosten in rekening brengt. Deze kosten zijn mij nimmer kenbaar gemaakt. Sterker nog ik heb 5 maanden lang NIETS gehoord van Intrum of Energie Direct. Een jaar lang moet ik telefoonkosten betalen voor € 0,70 per minuut. Niemand kan je doorverbinden, en continue een andere behandelaar. Energiedirect kan niet eens correctiefacturen aanmaken, ze kunnen simpelweg niets. Ik heb nu een 2e jaarrekening ontvangen waar ik € 380,00 op terugkrijg. Deze willen ze dan verrekenen met de vorige vordering, en wilt Energiedirect dan eventueel als coulance de “onterechte incassokosten” voor eigen rekening nemen. Hierop blijft een bedrag over van € 138,00 welke zij willen kwijtschelden. Als ik niet akkoord ga, dan worden gerechterlijke stappen ondernomen. En dit voor een bedrag van € 138,00. Maar dat ik meer dan 1 jaar lang heb lopen bellen met EnergieDirect (zeer duur en veel kosten, gemiddeld gesprek is ongeveer 30 minuten) en met Intrum dat doet ze helemaal niets. Dat ik 4 maanden langer klant heb moeten zijn bij deze oplichtersbedrijf en dus 4 maanden extra heb moeten betalen daar hoor je ze niet over. Mijn schade loopt nu al in de duizenden euro’s, maar dit wordt niet vergoed.
Energiedirect geeft aan dat ze als beste staan genoteerd, ze staan inderdaad op nummer 1. Alleen dan de 1e plaats voor meest klantonvriendelijk en onlogisch bedrijf.
Gewenste oplossing
Schriftelijke excuses, totale kwijtschelding van het bedrag, en een vergoeding in de telefoonkosten, de ellende en de emotionele schade. Ik vraag niet veel, maar ik wil wel meer coulance dan de € 138,40 die wordt geboden.