Complaint: Energie Direct, de grootste oplichtersbedrijf ter wereld

user-18909 on 19 August 2010 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Energiedirect behandeld de klachten niet en kan geen jaarrekeningen ontvangen. Meer dan 1 jaar ben ik nu bezig om een oplossing te zoeken voor het teveel betaalde wat ik heb gedaan, en de fouten in hun jaarrekening. Vanaf het begin geef ik al aan dat hun jaarrekening/afrekening/eindnota niuet correct is. (ik noem maar elke optie aangezien Energie Direct ook niet precies weet of het nu een afrekening, een eindrekening of een jaarrekening betreft. Meer dan 8 maanden moet je wachten op een antwoord op je klacht. Redenen volgens de medewerkers is vakantie, veel zieken, zwangerschapverlof, en teveel klachten. Nu blijkt meer dan 1 jaar later dat ik inderdaad gelijk heb en dat er bedragen worden berekend die niet kloppend zijn. Energiedirect wilt hier echter niet naar kijken en verkoopt leugens op leugens. Nu is wederom Intrum Justitia ingeschakeld welke mij € 180,00 kosten in rekening brengt. Deze kosten zijn mij nimmer kenbaar gemaakt. Sterker nog ik heb 5 maanden lang NIETS gehoord van Intrum of Energie Direct. Een jaar lang moet ik telefoonkosten betalen voor € 0,70 per minuut. Niemand kan je doorverbinden, en continue een andere behandelaar. Energiedirect kan niet eens correctiefacturen aanmaken, ze kunnen simpelweg niets. Ik heb nu een 2e jaarrekening ontvangen waar ik € 380,00 op terugkrijg. Deze willen ze dan verrekenen met de vorige vordering, en wilt Energiedirect dan eventueel als coulance de “onterechte incassokosten” voor eigen rekening nemen. Hierop blijft een bedrag over van € 138,00 welke zij willen kwijtschelden. Als ik niet akkoord ga, dan worden gerechterlijke stappen ondernomen. En dit voor een bedrag van € 138,00. Maar dat ik meer dan 1 jaar lang heb lopen bellen met EnergieDirect (zeer duur en veel kosten, gemiddeld gesprek is ongeveer 30 minuten) en met Intrum dat doet ze helemaal niets. Dat ik 4 maanden langer klant heb moeten zijn bij deze oplichtersbedrijf en dus 4 maanden extra heb moeten betalen daar hoor je ze niet over. Mijn schade loopt nu al in de duizenden euro’s, maar dit wordt niet vergoed.

Energiedirect geeft aan dat ze als beste staan genoteerd, ze staan inderdaad op nummer 1. Alleen dan de 1e plaats voor meest klantonvriendelijk en onlogisch bedrijf.

Gewenste oplossing

Schriftelijke excuses, totale kwijtschelding van het bedrag, en een vergoeding in de telefoonkosten, de ellende en de emotionele schade. Ik vraag niet veel, maar ik wil wel meer coulance dan de € 138,40 die wordt geboden.

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Comment by poster of the complaint

14 years ago - Geachte medewerker, Helaas is mijn klacht met de schikking niet opgelost. De deurwaarderskosten zijn aan mij niet bekend gemaakt. Niet door uw Intrum en niet door Energie Direct. U heeft simpelweg maandenlang niets van u laten horen. Het is dan ook terecht dat deze kosten voor uw rekening komen, maar dit is geen coulance. Dit is een rekening n.a.v. de zoveelste fout door energiedirect. De jaarrekening is absoluut niet aangepast, is dit wel het geval dan is dit gedaan zonder mijn medeweten, en ben ik ook niet op de hoogte gesteld. Dat ik het contract zonder kosten uit coulance kan beeindigen is pure onzin. U heeft als energiedirect zelfstandig de contractdata aangepast. Van december naar April. Pas in maart-april geeft energiedirect aan dat door een fout in jullie systeem deze datum was aangepast. Maar dat deze handmatig is aangepast naar december 2011. Probleem is echter dat ik dus al in december had kunnen overstappen. Na meerdere malen andere informatie verkregen te hebben van uw collega´s bleek dus in april dat ik daadwerkelijk gelijk had. In plaats van dat ik dan 4 maanden langer bij energiedirect had hoeven te zitten, zou ik nu dus 8 maanden langer aan dit contract vastzitten vanwege wederom een fout aan jullie kant. Ik kan dit dan helaas geen coulance noemen om de contracten kosteloos te laten ontbinden. Voor wat betreft de telefoonkosten welke vergoed zouden zijn, vraag ik me serieus af wat voor vergoeding dit betreft. Ik ben nu meer dan 1 jaar bezig met Energie direct a € 0,70 per minuut. Meerdere malen heb ik telefonisch contact moeten opnemen met Energie Direct, Intrum Justitia en dergelijke instanties. Dan heb ik het nog niet over het aantal klachten welke ik heb moeten deponeren, waarbij elke keer een ander antwoord kwam, en veelal ook antwoorden op vragen die ik niet eens had gesteld. U geeft in uw bericht aan dat indien ik akkoord wil gaan met het voorstel, dat ik dan contact op kan nemen met Energiedirect. Echter deze kosten zullen dan ook wel weer op mijn rekening komen. Waarom is er geen enkele behandelaar welke de ballen heeft om zijn directe nummer aan mij te geven, of wie even contact met mij opneemt. Uiteraard kan ik u direct via uw persoonlijke mailbox het dossier doorsturen, maar ik vraag mij af of u wel mandaat genoeg heeft om mijn probleem op te lossen. Alle medewerkers welke ik tevens persoonlijk heb gemailt (e-mails zijn ontvangen en gelezen) worden niet beantwoord. Blijkbaar is de enige manier om met energie direct om te gaan de gang naar de rechtbank noodzakelijk. Probleem is alleen dat Intrum ook de ballen niet heeft om de dagvaarding te sturen. Ik kan nu zelf wel een dagvaarding sturen, maar dan kost dit mij weer de kosten hiervoor. Ik ben simpelweg niet van plan om nog meer kosten aan uw bedrijf te spanderen. De enige optie die ik nog heb is door een e-mail naar uw directeur te sturen, wellicht dat deze het probleem wel op een kordate manier wenst op te lossen. Mijn probleem is absoluut niet opgelost en uw antwoord beschikt vrijwel geen enkele waarheden. Wel zal deze in een dergelijke rechtspraak worden meegenomen, aangezien ik toch zeer benieuwd ben naar hetgeen u in uw antwoord aangeeft. Mijn probleem is derhalve dus niet opgelost, uw oplossing staat leuk op het internet, maar ik zou nu toch graag een echte oplossing willen zien.

Message from

14 years ago - Naar aanleiding van uw reactie heb ik samen met mijn collega’s overlegd wat we voor u kunnen betekenen. U heeft zelf meerdere malen aangegeven dat u het bedrag kwijtgescholden wil zien. Op dit moment heeft u een openstaande hoofdsom van 527,02 euro. Daarnaast heeft u ook een tegoed opgebouwd van 388,62 euro. Vanuit energie:direct zijn alle incassokosten komen te vervallen, u hoeft enkel te betalen voor de levering van uw gas en stroom. Het komt er dus op neer dat u het bedrag van 138,40 euro, de eindnota van 527,02 euro minus de 388,62 euro aan energietegoed, betaald aan energie:direct. Uw eerdere verzoek om het totale bedrag kwijt te schelden en daarnaast het openstaande tegoed uit te betalen wordt hiermee niet ingewilligd. U heeft tenslotte de in rekening gebrachte gas en stroom verbruikt. Mocht u verder nog vragen hebben dan kunt u deze richten aan onlineservice@energiedirect.nl. Met vriendelijke groeten, Jochem van energie:direct

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Vanuit energie:direct ben ik bezig met het helpen van mensen die een klacht hebben over een van onze diensten. Op deze website kwam ik uw klacht tegen, waarin u ondermeer aangaf een foutieve eindnota te hebben ontvangen.

Daarom is er vanuit energie:direct begin vorige maand een voorstel gedaan om alleen het werkelijke verbruik in rekening te brengen. Deze is tot op heden niet geaccepteerd.

Door gebruik te maken van deze schikking kunt u uw contract zonder opzegvergoeding beëindigen, de incassokosten worden vergoedt en de enige kosten die wel in rekening worden gebracht zijn die voor de werkelijke levering van energie. Ook de telefoonkosten zijn vergoed.

Wanneer u gebruik wenst te maken van deze regeling kunt u contact opnemen met energie:direct.

Met vriendelijke groeten,

Jochem van energie:direct

All complaints of