Complaint: Energietegoed eindafrekening

user-176314 on 19 November 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb mijn contract vorig jaar verlengd met 5 jaar,omdat ik had gevraagd of ik elk jaar energietegoed kreeg op mijn eindafrekening net als het aflopende contract,dat bleef zo zeiden ze maar nu kreeg ik de eindafrekening maar er was geen energietegoed in mindering gebracht.dus heb ik gelijk gebeld en ze zouden het bandje met het telefoongesprek na luisteren en binnen een week weer bellen,maar ik hoorde niks dus heb ik maar weer gebeld ,ze konden het niet na luisteren was uitgesteld maar zou snel gebeuren en ze zouden bellen maar ik hoorde weer niks maar het bedrag wat ik er bij moest was al wel afgeschreven!dus belde ik maar weer ze zouden het opnieuw aanvragen voor het beluistren.na een week kreeg ik een mail dat ze hadden geluisterd maar dat ik geen energietegoed kreeg dus heb ik weer gebeld,ze hebben me belooft het bandje toe te sturen zodat ik het gesprek zelf na kan luisteren maar dat is nu ook al weer 14 dagen geleden en weer niks!

Desired solution:

Dat ik het energietegoed als nog ontvang voor dit jaar en de komende 4 jaar zolang dit contract nog loopt zonder gezeur!!!

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

10 years ago - Beste mevrouw Hagedoorn, Naar aanleiding van je bericht heb ik je gegevens bekeken en zie dat je in je laatste e-mail gevraagd hebt om het gesprek zelf te kunnen beluisteren. Ik stuur je het vandaag nog per e-mail toe. Heb je hierna nog vragen laat het ons dan weten. Groetjes Rosalie

Comment by poster of the complaint

10 years ago - Ik heb het na geluisterd en ik zou vraag in dat gesprek nog aan of ik die energietegoed nog krijg en daar zegt ze ja op maar ik heb het niet gekregen!dus ik ben nog niet tevreden!

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste vernjhyro,

Naar aanleiding van het telefonisch contact dat we zojuist hebben gehad bevestig ik hier het gesprek.

De opname heb ik nageluisterd en mijns inziens is er sprake van een verwarring over het energietegoed. Mijn collega heeft destijds gewezen op het energietegoed dat hoorde bij het contract dat je op dat moment had. Dat energietegoed zou verrekend worden op de jaarnota die er aan kwam.

In het hele gesprek is verder geen sprake van een energietegoed voor het nieuwe contract. Ook in de bevestiging van het contract dat we gestuurd hebben op 24 september 2012 is er geen sprake van een energietegoed.

Als gevolg hiervan zullen we geen energietegoed aan je uitbetalen gedurende de loop van het huidige contract.

Met vriendelijke groet,
Ralf

All complaints of