Complaint: extreem hoge jaarnota

user-90167 on 10 March 2012 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik ben al 8 jaar klant bij Energiedirect en tot op heden zonder klachten. Mijn verbruik is al die jaren nagenoeg hetzelfde geweest(stroom 1000 en gas 800). Mijn voorschot en jaarnota waren dan ook nooit een verrassing. Tot vorige week! ik moet 1000 bijbetalen. Mijn stroomverbruik is bijna verdrievoudigd( 2715)en het gas verdubbeld (1700). Er is afgelopen jaar niets veranderd in mijn woonsituatie of nieuwe apparaten aangeschaft. Wel heeft enexis nieuwe leidingen aangelegd en 2 nieuwe meters. Ik heb inmiddels naar ED gemaild dat ik wil weten hoe het verbruik zo hoog kan zijn en dat ik zeker niet zonder meer ga betalen, maar zij geven alleen aan dat de nota op de meterstanden is gebaseerd. Erg schandalig!

Desired solution:

Als ik een nieuwe jaarnota krijg, die gebaseerd is op de gemiddelde standen van de afgelopen 8 jaar. Of er een logische verklaring is voor de explosieve stijging van de meterstanden.

Message from EnergieDirect

12 years ago - zoals telefonisch gemeld is energiedirect.nl nu bezig met het doorzoeken van de juiste meterstanden. De nota zal worden bevroren totdat de juiste meterstanden zijn gehanteerd. John van energiedirect.nl

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Comment by poster of the complaint

12 years ago - klacht is dus niet opgelost, maar in behandeling. Vreemd dat ED wel aangeeft dat het opgelost is. En dat ook niet aan mij doorgeeft, maar dat ik dit via deze site moet lezen.

All complaints of