Complaint: fast making money

user-1144 on 05 October 2009 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

De termijnen(lees tijd, geduld) tussen factuur, aanmaning en incasso, verloopt bij deze 2 bedrijven in rap tempo. Misschien maken zij elkaar wel rijk; Energie Direct en Intrum Justitia. In de tijd dat ik een lening ging afsluiten, wat 2 week duurde(tot handtekening), voor een jaarnota 900! euro bijbetalen. In 2 week tijd moest ik ineens 175 euro incassokosten betalen, terwijl het ook inmiddels aan e direct betaald was. Maar omdat de tijdsspanne, lees geld verdienen, zo miniem is, en banken soms ook zo enorm langzaam zijn met overboeken, kreeg ik dus GVD een brief van Intrum of ik even boven op die 900 euro nog even 175 incss.kstn wilde betalen. Terwijl het potdomme al lang betaald was aan e direct. Wanneer dit niet goed gaat aflopen, schakel ik een advocaat in en zet ik samen met de advocaat, de z-side van Groningen en die van Rotterdam, de boel op stelten, zowel bij I J als bij E D.
IK hoef geen les meer te hebben in incassopraktijken, je wordt er vanzelf wel 1. GELIJKE MUNT.

groet en actie, een netjes betalende klant van energie

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Enige tijd geleden plaatste je op deze website een klacht over energie:direct. Inmiddels ben ik vanuit energie:direct gestart met het oplossen van online klachten.
Het oplossen van je klacht hoort daar uiteraard ook bij. Helaas kon ik uit het geplaatste bericht geen gegevens opmaken waarmee ik de huidige status van je klacht kon bepalen.
Betreft je negatieve ervaring met de snelle inschakeling van ons incasso bureau heb ik goed nieuws. Want wanneer een betaling niet tijdig binnen is zullen we voortaan meer herinneringen versturen en eerder overgaan op persoonlijk contact, waardoor een overdracht naar het incasso bureau vaker uit blijft.
Mocht je klacht nog niet zijn opgelost, dan nodig ik je graag uit om hier een melding van te maken via onlineservice@energiedirect.nl.

Jochem van energie:direct

All complaints of