Complaint: Fout Energiedirect, arrogante afhandeling

user-160159 on 12 February 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Energiedirect (of een klant) maken een fout in de postcode bij het aanvragen van een leveringscontract. Daardoor heb ik ineens ongewenst een andere leverancier. Ik ontvang geen brieven, er wordt geen meter opgenomen. Ik moet alles zelf regelen om overstap terug te draaien. Reactie Energiedirect: jammer, foutje.
Ok zit nu maanden met een veel hogere nota opgescheept want ik heb die foute maanden uiteraard niet aan hen betaald.
Ik ben dus dupe (ergernis, tijd, telefoonkosten en dergelijke) van een fout van energiedirect.

Desired solution:

Minimaal excuses en een schadevergoeding voor de kosten
Oh, bij mijn mening moet ik minimaal 1 ster geven, mijn waardering ligt in 10 negatieve sterren!

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste meneer, Ik kan begrijpen dat u het vervelend vindt dat energiedirect.nl de levering van uw adres heeft overgenomen. Dit is inderdaad niet juist geweest omdat de aanmelding niet op uw naam is geweest. Helaas kunnen we dit niet altijd voorkomen, een fout in een postcode of huisnummer kan al voldoende zijn om ergens tegen uw wil aangemeld te worden. We hebben de onjuiste levering natuurlijk teruggedraaid en ervoor gezorgd dat hiervoor geen kosten in rekening gebracht worden. De levering is weer overgenomen door uw vorige leverancier Eneco. Zij zijn degenen die de kosten van het verbruik dat u de afgelopen periode heeft gehad in rekening brengen. Wanneer het voorschotbedrag bij Eneco nu hoger is dan voorheen kunt u het beste contact opnemen met Eneco. Zij kunnen dat het voorschotbedrag aanpassen. Energiedirect.nl biedt geen coulance voor verbruik dat er de afgelopen periode is geweest op uw adres. Dit verbruik is uw eigen verbruik geweest en wordt in rekening gebracht door uw vorige en huidige leverancier. Dit zou ook het geval zijn wanneer de onterechte overname niet had plaats gevonden. Ik hoop dat ik u met mijn antwoord voledoende heb geïnformeerd en wens u een hele fijne dag verder. Met vriendelijke groet, Lisette van energiedirect.nl

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Precies de arrogante reactie die je krijgt. Energiedirect maakt een grove fout, laten jou alles weer terugdraaien, kosten maken en tijd spenderen en zeggen: Tja jammer. Wat een arrogante (de rest amg ik zier niet zeggen, maar wel zeer begrijpelijke lelijke woorden schieten door mijn gedachten. Ik wenss Energiedirecht een spoedig fallissement!

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that EnergieDirect posted

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste meneer De Bruijn,

Ik heb u geprobeerd telefonisch te bereiken maar kreeg helaas geen gehoor.

We begrijpen dat u nog steeds boos bent over de situatie. Het is helaas echter vooraf niet mogelijk om te controleren of een aanmelding vals is of niet. Ik begrijp goed dat u bent gedupeerd doordat u door de valse aanmelding het een en ander heeft moeten rechtzetten. Uiteraard brengen wij geen kosten in rekening voor de onterechte leverperiode.De onterechte levering is per 07-11-2012 hersteld door uw eigen leverancier. Wij kunnen op dit moment niets meer voor u doen.

Met vriendelijke groet,

Ralf van energiedirect.nl.

All complaints of