Complaint: Froude eind afrekening

user-5116 on 09 January 2010 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Omschrijving klacht

Factuuren die niet kloppen met de eind afrekening

Gewenste oplossing

Met een schade vergoeding

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Aan de hand van de klacht die je geplaatst hebt op deze website zou ik graag willen reageren. Uit onze gegevens blijkt dat er op dit moment wordt gewacht op een meter ijking. Je hebt namelijk aan energie:direct aangegeven te twijfelen aan de betrouwbaarheid van de stroommeter.

Dit is uiteraard mogelijk en om die reden zal je netbeheerder kijken of de meter correct werkt. Wanneer dit niet het geval is zal dit door de netbeheerder kenbaar gemaakt worden. De nota zal dan gecorrigeerd worden.

De nota die je hebt gekregen is namelijk gebaseerd op meterstanden die je zelf hebt doorgegeven. Zolang er geen uitslag is over de meter ijking zal het openstaande bedrag worden “bevroren” en hoeft dit voorlopig niet te worden voldaan.

In je klacht geef je aan een schadevergoeding te willen zien van energie:direct. Echter heeft energie:direct geen misstappen gemaakt in dit proces. Als energieleverancier zijn we niet verantwoordelijk voor de meter, dat is je netbeheerder. Je betaalt hen dan ook je meterhuur. Een energieleverancier is afhankelijk van de meterstanden die de netbeheerder hanteert. Een schadevergoeding is dan ook niet aan de orde.

Jochem van energie:direct

All complaints of