My complaint:
– Ik heb een contract afgesloten bij energiedirect.
– Zes dagen later zeg ik deze op. De koop van het huis gaat niet door. Ik stuur een kopie van deze ontbinding mee.
– Opzegging hebben zij niet onvangen, ik stuur een nieuwe.
– Ik krijg geen reactie dus ik stuur een herinnering.
– Eerste maand schrijven zijn 140 euro af. Zij leggen mij uit dat het maandbedrag zo hoog stond. Geen probleem, ik denk ‘spaarpotje’ krijg het toch terug nu ik niks verbruik.
– Ondertussen – 20 mails en telefoontjes later- schrijven zij 3 maanden lang nog 30 euro af.
– Na mijn verbouwing en verhuizing neem ik contact op met energiedirect. Zij gaan het oplossen. Ik moet even geduld hebben. Ik moet wachten op de verrekening. Ik denk ‘prima, wanneer ze zien dat ik niks verbruikt heb krijg ik mijn geld terug’ Lastig, maar oke.
– In plaats van netjes de berekening opnieuw te hebben gedaan krijg ik een narekening van 228,17 euro. GEEN DAG gewoond. Contract duur van ZES dagen.
– 4 augustus kreeg ik een reactie per mail dat zij de verbruikkosten niet opnieuw kunnen berekenen omdat er een nieuwe regel is waarbij dat vanaf 1 augustus niet meer gedaan kan worden door Steden. Zij moeten het dus zelf doen. Ik ben dus al sinds 10 januari bezig met deze zaak en 4 augustus beroepen zij zich op een nieuwe regel die 4 dagen eerder is in gegaan.
– Ik heb Stedin gebeld. Zij bevestigen bovenstaand verhaal. Stedin kan mij vanaf 1 augustus niet meer verder helpen omdat de leveranciers dit zelf kunnen berekenen. Zij staan volledig achter mijn verhaal.
– Ondertussen heb ik al 3 keer gebeld (super hoge belkosten- en herhaal ik 6 keer mijn verhaal en wordt ik niet begrepen) en stuur ik elke dag een herinnering mail. GEEN REACTIE.
Desired solution:
Herberekening. Geld terug.