Complaint: Geen dag gewoond, wel 458 euro kosten in 4 maanden.

user-195125 on 22 August 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

– Ik heb een contract afgesloten bij energiedirect.

– Zes dagen later zeg ik deze op. De koop van het huis gaat niet door. Ik stuur een kopie van deze ontbinding mee.

– Opzegging hebben zij niet onvangen, ik stuur een nieuwe.

– Ik krijg geen reactie dus ik stuur een herinnering.

– Eerste maand schrijven zijn 140 euro af. Zij leggen mij uit dat het maandbedrag zo hoog stond. Geen probleem, ik denk ‘spaarpotje’ krijg het toch terug nu ik niks verbruik.

– Ondertussen – 20 mails en telefoontjes later- schrijven zij 3 maanden lang nog 30 euro af.

– Na mijn verbouwing en verhuizing neem ik contact op met energiedirect. Zij gaan het oplossen. Ik moet even geduld hebben. Ik moet wachten op de verrekening. Ik denk ‘prima, wanneer ze zien dat ik niks verbruikt heb krijg ik mijn geld terug’ Lastig, maar oke.

– In plaats van netjes de berekening opnieuw te hebben gedaan krijg ik een narekening van 228,17 euro. GEEN DAG gewoond. Contract duur van ZES dagen.

– 4 augustus kreeg ik een reactie per mail dat zij de verbruikkosten niet opnieuw kunnen berekenen omdat er een nieuwe regel is waarbij dat vanaf 1 augustus niet meer gedaan kan worden door Steden. Zij moeten het dus zelf doen. Ik ben dus al sinds 10 januari bezig met deze zaak en 4 augustus beroepen zij zich op een nieuwe regel die 4 dagen eerder is in gegaan.

– Ik heb Stedin gebeld. Zij bevestigen bovenstaand verhaal. Stedin kan mij vanaf 1 augustus niet meer verder helpen omdat de leveranciers dit zelf kunnen berekenen. Zij staan volledig achter mijn verhaal.

– Ondertussen heb ik al 3 keer gebeld (super hoge belkosten- en herhaal ik 6 keer mijn verhaal en wordt ik niet begrepen) en stuur ik elke dag een herinnering mail. GEEN REACTIE.

Desired solution:

Herberekening. Geld terug.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste klant, Naar aanleiding van je klacht op klacht.nl heb ik zojuist geprobeerd telefonisch contact met je te krijgen, helaas is me dit niet gelukt. Ik heb wel je voicemail ingesproken, niet wetend of je je voicemail afluistert. Vandaar dat ik nu ook hier op klacht.nl een reactie achterlaat. Ik heb in onze administratie gekeken en gezien dat je inderdaad vanaf 16-8 dagelijks ons een e-mail hebt gestuurd. Ik zag ook dat je daar tot vandaag nog geen reactie op gekregen hebt. Mijn oprechte excuses hiervoor. Ik heb al deze e-mails in behandeling genomen voor je en ik denk dat ik je een passende oplossing kan bieden. Deze oplossing zou ik graag even telefonisch met je doornemen. Het is daarom jammer dat ik je telefonisch niet kan bereiken. Ik zag in onze gegevens dat mijn collega's dit in het verleden ook geprobeerd hebben, eveneens zonder resultaat. Mijn vraag is daarom: kun je misschien aangeven op welk tijdstip ik je het best kan bellen, of heb je eventueel een ander telefoonnummer voor me? Je reactie kun je het beste sturen naar onlineservice@energiedirect.nl. De reactie komt dan vanzelf bij mij, of één van mijn collega's van ons webcare team terecht. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op. Met vriendelijke groeten, Lisette van energiedirect.nl

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Naar aanleiding van uw bovenstaande bericht heb ik direct een e-mail gestuurd. Ik heb hier in aan gegeven dat ik vandaag bereikbaar was. Op het moment dat u belde was ik te laat met opnemen. Een tweede keer proberen had ook een optie geweest. Ik ben vandaag VERRASSEND niet door uw afdeling gebeld maar ik werd 5 minuten geleden wel weer door een medewerker gebeld waarom ik de energie rekening deze maand niet heb betaald. Hij wist NIETS van klacht.nl Hij kon uberhaubt niets vinden over mijn klacht. Hij vroeg mij opnieuw heel de klacht uit te leggen. Ik heb er voor gekozen dit niet te doen. U begrijpt waarom? Heel jammer, heel heel jammer dit. Zorg alstublieft spoedig voor een oplossing!!!!!!!

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Vandaag gebeld door Energiedirect. Alle kosten zijn geannuleerd. Moet wel 100 euro opzegvergoeding betalen omdat mijn contract rechtsgeldig is. Wel had ik een energie tegoed staan dus krijg ik 332 euro terug op of rond 7 September. Gelukkig (mede door klacht.nl) goed opgelost. Nu afwachten of het geld echt binnen komt en dan ben ik tevreden. Bedankt voor alle hulp.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that EnergieDirect posted

Responded on 28 August 2013 at 20:53

Ralf van energie direct heeft mij een passende oplossing geboden. Nu wacht ik nog even af of het daadwerkelijk terug gestort wordt zoals toegezegd.

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste klant,

Naar aanleiding van het telefonisch contact plaats ik deze oplossing.

We hebben alle kosten voor je geannuleerd. Omdat we het energietegoed, dat je normaal na een jaar zou ontvangen, ook opgeboekt hebben, ontvang je dit ook. Het contract is rechtsgeldig. Je hebt het contract voortijdig beëindigd. Om deze reden brengen we een opzegvergoeding in rekening.

Het tegoed zal rond 7 september 2013 aan je uitbetaald worden. Ik heb dit extra nagevraagd bij de betreffende afdeling. Zij hebben me dit bevestigd. Mocht het tegoed op 10 september nog niet op je rekening staan, laat dit dan weten in een reactie naar onlineservice@energiedirect.nl of stuur een privé bericht via Facebook. Op die manier kunnen we dit het snelst voor je oppakken.

Groetjes,
Ralf

All complaints of