Complaint: Geld verdienen is wel heel makkelijk

user-1491 on 13 October 2009 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Wat een toestand. In het afgelopen jaar ben ik door meerdere leveranciers benaderd met de vraag of ik over wilde stappen, allemaal hadden ze een mooier aanbod. Daar ik graag wat meer finaciele ruimte wilde ben ik geswitch van leverancier, van Energie Direct naar Oxio, van Oxio blijkbaar naar Eneco (die waren in april aan de deur geweest en hebben in juli alles pas verwerkt). Begin juli ben ik gebeld door ouders van nu dat ze een mooi aanbod hadden bij Energie Direct. Ik had het helemaal gehad met het over en weer gaan en ben altijd heel tevreden geweest over ED dus had zoiets van, draai alles maar terug, zet me maar weer daar neer en basta. Eind goed al goed zou je denken….

In augustus krijg ik rekeningen van Energie direct en Eneco…. Blijkt Eneco net na aanmelding van mij terug bij ED alles op gezegd te hebben en zijn hun mijn leverancier geworden. Raar maar waar. Maar daar ben ik nog niet het booste over.

ED heeft besloten dat ze in augustus 1500 euro van mijn rekening af mogen halen ivm de eindafrekening. Wauw, dat is veel. IK heb het bedrag gestoneerd (na telefonisch overleg), omdat ik het niet kon betalen en meteen een mail gestuurd met de vraag of we een betalingsregeling konden treffen. Na verloop van betalingsdatum krijg ik pas reactie en jawel via Intrim Justistia, dat is snel, met een boete erbij (de incasso kosten). Meteen gebeld en aangegeven dat ik het niet kan betalen en de gang van zaken wel heel raar en snel vind gaan. Eind september is er telefonisch overleg geweest, dat als ik die week erop 260 euro over zou maken ik liet zien dat ik welwillend was en dan had ik nog een week om geld te regelen (was namelijk al bezig met een ophoging van mijn prive krediet, maar dat gaat niet zo snel als bij Intrim Justitia). Ik goed van hart maak 300 euro over. In die zelfde week weer een belletje vanuit IJ. Of ik het bedrag over wilde maken, dat er nu ruim 300 euro incassokosten bijkomen…. Dat is weer snel zeg. Een heel gesprek waarin bleek dat advies van die week ervoor niet juist was, ik moest gewoon alles betalen om onder die incassokosten uit te kunnen komen en natuurlijk was het daar nu te laat voor. De beste man zou het uitzoeken….

Wordt ik vandaag gebeld dat het toch echt de bedoeling is dat ik moet betalen, alle adviezen van te voren ten spijt. Was mijn eigen schuld, had ik het maar allemaal meteen moeten betalen.

NATUURLIJK, ik heb een geld boom in de tuin met daaraan 1500 euro zodat ik alles meteen kan betalen. Wat denken ze zelf.
In een tijdsbestek van nog geen 2 maanden ben ik dus 1500 euro armer, moet ik nog 300 euro betalen, zit ik bij een energie leverancier waar ik helemaal niet wilde zitten (maar na de huidige gang van zaken wil ik ook niet meer naar ED) en ik kan nergens nagaan of dit allemaal zo mag.

Welke les heb ik geleerd, trap niet in die gladde praatjes van alle mooie aanbiedingen.

Wat zou ik willen, dat de overheid een verbod uitbrengt op die gladde praatjes

Wat is het eindresultaat, ik helemaal in paniek hoe ik het allemaal moet gaan betalen, de financiele ruimte die ik hoopte te bereiken met overstappen is zwaar tegengevallen (licht uitgedrukt)

wat hoop ik, dat iemand mij kan vertellen of dit allemaal wel zo mag en of ik ergens terecht kan met mijn verhaal om uit te zoeken of ik die 300 euro nu nog moet betalen ja of nee.

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Onlangs ben ik namens energie:direct gestart met het online oplossen van klachten, hier kwam ik je klacht tegen. Graag zou ik inhoudelijk reageren om te kijken of ik je verder van advies kan voorzien, maar helaas kon ik aan de hand van je bericht geen persoonlijke gegevens opmaken. Het is voor mij dus niet mogelijk om zo de huidige status van je klacht te bepalen.
Daarom wil ik je graag uitnodigen om, wanneer je klacht nog actueel is, een e-mail te versturen naar onlineservice@energiedirect.nl.
Jochem van energie:direct

All complaints of