Complaint: Irritatie bij verhuizing Energiedirect

user-153124 on 14 January 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Bij het verhuizen naar een ouderlijk huis zien ze jammer genoeg kans om het contract te verlengen en mij daarvoor te factureren terwijl er al een energiecontract loopt op het adres.
Daarnaast krijg ik allerlei verzoeken om te bewijzen dat er ik woon met een huurcontract of wat dan ook terwijl het heel te controleren is via de gba.
Echter voordat ik aangaf bij mijn ouderlijk huis te wonen, gaf ik een ander adres (studentenwoning) en men wil mij nu voor een maand daarvoor laten factureren terwijl ik maar 1 nachtje heb geslapen.
Energieleveranciers zijn tegenwoordig erger dan mobiele telefoonaanbieders of uitvaartverkopers.

Desired solution:

Dat Energiedirect direct het contract opzegt en ophoud met spammen en martelende telefoontjes tijdens normale kantooruren. Sommige mensen moeten gewoon werken. Wat een goor en asociaal organisatie is het en dreigen met rechtszaken en deurwaarders.
Daarnaast de zaak correct en fatsoenlijk afsluit ipv geniepige kosten ivm contractsverlengingen doorberekenen aan de klant + neppe adm. kosten en/of aansluit kosten.
Ze krijgen van mijn geen enkele ster... het is net de dsb.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste klant, Naar aanleiding van je klacht hier op klacht.nl reageer ik graag op je bericht. Ik begrijp dat je niet tevreden ben. We vinden dit heel jammer. Zoals je in de e-mails van mijn collega's kunt teruglezen, hebben we alles op verzoeken die je zelf hebt ingediend uitgevoerd. Op dit moment zijn we al actief aan het leveren op Voorstraat 6, zoals je dit zelf hebt aangevraagd op 23-12-2012. Omdat je de verhuizing van het Nolensplein te laat hebt geannuleerd kunnen we dat niet zomaar ongedaan maken. Stroom en gas wordt gezien als een levensbehoefte in Nederland, daarom hebben we ons aan bepaalde regels en richtlijnen te houden. Op het moment dat we ergens terecht leveren mogen we dit niet stoppen zonder een betalingsachterstand en/of verhuizing. Vandaar dat we op het Nolensplein een maand moeten blijven leveren,voordat we je verhuizing in behandeling konden nemen. Je blijft wonen op het nieuwe adres dus ik kan voor dat adres geen verhuizing doorgeven. Je stuurt ons geen bewijslast (dat je op je nieuwe adres huur inclusief energiekosten betaalt) op dus leveren we terecht. Om je contract te beeïndigen dien je aangemeld te worden bij een andere energieleverancier. Je geeft aan dat je ouders al een contract hebben op dit adres. Dit contract is al beeïndigd omdat je de verhuizing had doorgegeven. Ik adviseer je om je ouders contact op te laten met hun vorige leverancier, om opnieuw aan te melden. Helaas kan het alleen op deze manier en kunnen we verder niets voor je betekenen. Met vriendelijke groet, Lisette van energiedirect.nl

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

All complaints of