Complaint: Klacht energie direct

user-198313 on 10 September 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik zit nu helaas al twee jaar bij energie direct omdat we een vast contract hadden en sindsdien is er niets anders dan gezeik. Ten eerste communiceert energie direct alleen via de mail, dus mocht de rekening je een keer ontschoten zijn dan krijg je direct een verhoging van 25 euro en steeds wordt dit bedrag verdubbeld. Bellen kost je een vermogen gezien je eerst een geruime tijd in de wacht staat. Vervolgens krijg je de meest arrogante en ongeïnteresseerde Callcenter medewerkers aan de lijn die het proces alleen maar vertragen door eerst een tig fouten te maken, gewoon gaan lopen zuchten en je onderbreken terwijl ik toch echt een hele simpele korte verhaal had ( blijkbaar teveel voor het zaagsel in hun hoofd) en dan Zelfs gewoon OPHANGEN!!! 10 telefoontjes later krijg je eindelijk iemand aan de lijn die het gelukkig wel heeft begrepen en dan blijkt dat er inmiddels zoveel bovenop je rekening is gekomen dat je zelfs een regeling moet gaan treffen! Nou en dan het leukste, ze zijn dus niet verplicht om regelingen te treffen dus ze doen daar maar wat want de ene keer verplichten ze om minimaal 200 euro pm als regeling te accepteren of ze sluiten je af, en de andere keer krijg je weer een heel ander minimum die ook weer helemaal nergens op slaat. Het leukste gedeelte is dat ik nog nooit een achterstand heb gehad en bij energie direct krijg je gelijk het bovenstaande op je bord als je een week te laat bent met betalen. Absurd gewoon! Ik hoop dat ik snel van dit zeikbedrijf af kan komen. Stelletje oplichters zijn het. En ze Zijn echt niet de goedkoopste hoor. Ze hebben allerlei trucjes om je geld te jatten, met zogenaamde administratiekosten bij elke mail en de 25 euro bij je EERSTE herinnering ( bij andere bedrijven krijg je eerst een waarschuwing als je achter dreigt te lopen) en dubbel bij elke volgende. Dus mocht je twee weken na de rekening even je mail niet checken dan betaal je gewoon even 50 euro extra en de bijkomende administratiekosten. Zeer onredelijk vind ik dat!

Dus mensen wees gewaarschuwd en ga aub niet in zee met deze OPLICHTERS!

Desired solution:

Dat ik een duidelijke termijn regeling ontvang met een redelijk bedrag rekening houdend met rest van de uitgaven. En als ik van het contract af kan komen graag!!!!

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste Jedy,

Naar aanleiding van het telefoongesprek dat ik net met je vrouw heb gehad de bevestiging van ons gesprek en de gemaakte afspraken.

Energiedirect.nl is gestopt met leveren van energie op je adres. Dit is vanwege achterstallige betalingen. Het grootste gedeelte hiervan gaat over de jaarnota van juli 2013. Deze is tot op heden nog steeds niet volledig betaald.
Zojuist heb ik met je vrouw afgesproken dat jullie ervoor zorgen dat binnen 5 werkdagen de eerste termijn van de afgesproken regeling is bijgeschreven op de rekening van energiedirect.nl.

Het rekeningnummer van energiedirect.nl is: 62.96.39.183 ten name van energiedirect.nl in ’s-Hertogenbosch.

Aankomende maandag hebben we nog even contact over de betalingsregeling omdat de afdeling die hier over gaat niet aanwezig is op zaterdag.

Met vriendelijke groet,
Renske
Energiedirect.nl

All complaints of