Complaint: Loze Beloftes maken bij overstap van andere energie leverancier

user-217569 on 10 December 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik ben door energiedirect benaderd om over te stappen van mijn huidige leverancier (Oxxio) naar Energiedirect.
Ik heb hierop de tarieven die Energiedirect mij bood vergeleken met mijn huidige tarieven en in deze was het aantrekkelijk om over te stappen.
Wel heb ik bij Energiedirect aangegeven dat ik , net als bij Oxxio , de mogelijkheid wilde hebben om actueel inzicht te krijgen in mijn energieverbruik. Dit om zo waar mogelijk te kunnen besparen.
De medewerker van Energiedirect vertelde mij dat dit ook bij hun mogelijk was waarop ik ben overgestapt.
In de eerste maand van mijn overstap waren er geen online gegevens beschikbaar omdat er nog geen meterstanden waren uitgelezen. Dit kan ik volledig begrijpen. Echter krijg ik nu na 3 maanden nog steeds dezelfde melding waarop ik kontakt heb gezocht met Energiedirect.
Bij navraag bleek Energiedirect momenteel helemaal nog geen mogelijkheden te bieden om het energieverbruik in te zien.
Momenteel word er alleen jaarlijks een verbruik getoont en is het actuele inzicht nog toekomstmuziek alleen op welke termijn kon men mij niet zeggen.
Ik voel me nu flink belazerd door Energiedirect aangezien men mij deze mogelijkheid wel beloofd heeft en ik heb aangegeven dat dit een harde wens van mijn kant was voor ik zou overstappen.

Desired solution:

Het liefste zou ik alsnog de mogelijkheden krijgen die mij beloofd zijn alhoewel ik er redelijkerwijs vanuit mag gaan dat dit niet te realiseren is.
Indien dit niet te realiseren valt zou ik mijn contract graag ontbinden en terug gaan naar mijn oude energie leverancier , die dan wel wat duurder is , maar waar ik wel over de door mij gewenste mogelijkheden kan beschikken.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

All complaints of