My complaint:
in januari 2013 ben ik verhuisd,dit doorgegeven aan energie direct.op mijn nieuwe adres ben ik ook klant van energie direct.
Nu word in maart een bedrag van mijn rekening afgeschreven van 1900 euro.Dit zonder berichtgeving van energie direct.volgende dag eerst naar de bank gegaan wie dat afboekt en terug geboekt.
het bleek om eindafrekening te gaan van mijn oude adres.Na telefonisch contact met energie direct werd ik door verwezen naar mijn pagina op de site daar stond mijn eindafrekening.nogmaals gebeld want het was mij niet duidelijk waarom zo’n hoog bedrag.ik ben een eenouder gezin met 2 kinderen op een flat zonder wasdroger,vaatwasser,zonnebank of andere energievreter.werd mij verteld dat het om de periode sept2012 tot januari 2013 ging.nu denk ik eerder dat het om de gehele periode dat ik klant ben teweten vanaf sept 2010 tot jan 2013.en ws mijn meterstanden geschat zijn.ik heb wel eind meterstanden door gegeven.
kortom allemaal erg onduidelijk.
heb gevraagd om een betalingsregeling en dat mocht in 8 keer.dat is een maandelijks bedrag van 247,73 euro bovenop mijn maandelijks voorschot van 160 euro(nu 150).dit heb ik 1 x kunnen voldoen (van de kinderbijslag!)maar is niet te betalen.kreeg toen trouwens ook nog een email dat ik niet aan betalingsverplichting voldeed want moest per direct nog 0,21 euro betalen anders kwamen er incasso kosten bij!heel vreemd.
nu heb ik dus een groot bedrag nog openstaan met inmiddels incasso kosten erbij terwijl er nog niet een incasso bureau bij is maar goed.
moet ik rechtbijstand inschakelen?laten uit zoeken waarom zo’n hoog bedrag?
wil dit gewoon opgelost hebben.
Desired solution:
wil een redelijke betalingregeling die ik maandelijks kan voldoen.hoop binnenkort bedrag van belasting terug te krijgen waar ik groot deel mee af kan lossen.
anders dreig ik de schuldhulpverlening in te gaan en word het helemaal een ellenlang verhaal.