Complaint: Meter defect – jaarnota bevroren – toch incassobureau ingeschakeld

user-77432 on 01 January 2012 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb doorgeven aan ED dat mijn jaarnota waarschijnlijk niet klopt, omdat onze meter defect is. Ik moest dit doorgeven aan het beheerbedrijf van onze meter, die hebben ondertussen een nieuwe meter geplaatst en zullen een nieuwe berekening maken van het gemiddeld verbruik. Intussen zou ED mijn jaarnota bevriezen en zou er een correctie komen die uiteindelijk wel betaald moet worden. Schertst mijn verbazing dat ik intussen een mail nota bene van een incassobureau heb ontvangen voor de jaarnota, of ik die even terstond wil betalen. Niet de afspraak en ook niet erg klantvriendelijk om zonder verdere opgaaf maar meteen over te gaan tot incasso.

Desired solution:

Betere communicatie tussen de afdelingen. Als Klantenservice je bijna met de hand op het hart belooft dat je jaarnota bevroren wordt tot de herberekening dat dit ook daadwerkelijk gebeurt en misschien jullie klanten in kennis stellen wanneer dit niet gebeurt en waarschuwen voor incasso maatregelen. Ik heb diverse correspondentie ontvangen over dit geval en geen van allen gaan ze over het exacte onderwerp. Oftewel, interne communicatie verbeteren en klantvriendelijker opstellen, deze markt biedt veel concurrentie op het moment!

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Inmiddels (voor ik gebeld had al) is de incasso keurig ingetrokken, foutje in het systeem. Nog steeds slordi, maar ze hebben het tenminste wel zelf al opgelost. Ik ben weer vriendjes dus met ED, want verder ben ik gewoon tevreden over hen en hun klantenservice is ook zeer vriendelijk.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Responded on 10 January 2012 at 18:52

Helemaal goedgemaakt. Communicatie is nu rechtstreeks verlopen via de mail met 1 contactpersoon en ik heb zelfs een bloemetje gekregen. Dat noem ik nog eens klantenservice!

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Inmiddels hebben we het gecorrigeerde verbruik van de netbeheerder ontvangen en maken we de correctienota op. Zodra deze klaar is ontvangt de klant daar een e-mail van. Nogmaals excuses voor de miscommunicatie.

Met vriendelijke groet,
Ralf van der Sanden
Webcare team energiedirect.nl

All complaints of