Complaint: niet nakomen telefonische afpsraak

user-154634 on 21 January 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Goedemiddag,

de klacht is dat er telefonisch wordt afgesproken om het termijnbedrag naar €70,- aan te passen. Vervolgens wordt de eerstvolgende nota €72,- en na een aantal keer aan de telefoon te hebben gezeten waarom dit er bij op wordt gezet, wordt verwacht dat de administratiekosten van €25,- betaald gaat worden.
Het was niet volgens de afspraak!
Er wordt automatisch betaalt via de SON (Stadsbank Oost Nederland) en niet volgens automatische afschrijving van ED uit. Dat is hun reden om deze extra kosten in rekening te brengen. Er is nu een openstaand bedrag van €6,- en daarbij dus incassokosten van €25,-.

Desired solution:

Ik ben bereid om de €6,- te voldoen als het termijnbedrag alsnog wordt aangepast zoals afgesproken aan de telefoon, dus €70,- en ook als de incassokosten kwijt worden gescholden.
Tevens is er al verscheidene malen aangegeven dat ik geen computer heb, en dus niet ten aller tijden mijn email kan checken. Daarmee ben ik afhankelijk van derden.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste klant,

Zoals telefonisch met je besproken ontvang je nog een bericht van onze incasso-afdeling of die € 25,- aan extra kosten zal moeten worden voldaan. Zoals afgesproken dient de openstaande € 6,- in ieder geval voldaan te worden en betreft je voorschotbedrag inmiddels € 74,-. Ik wil je dan ook vragen ervoor te zorgen dat de stadsbank vanaf heden dit bedrag per maand wil overmaken. De verhoging met € 2,- kwam voort uit de btw-verhoging die de overheid per 01-10-2012 had ingevoerd.

Ik wil je er verder op wijzen dat je te allen tijde zelf verantwoordelijk bent voor een betaling van het juiste bedrag. We sturen je elke maand een acceptgirokaart met het juiste bedrag van die maand. Ook kun je de nota's inzien in Mijn energiedirect.nl.

Met vriendelijke groet,

Ralf van energiedirect.nl

All complaints of