Complaint: onterecht incasso kosten betalen

user-178655 on 17 May 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Vorig jaar zijn wij van energiedirect over gestapt naar een andere energie leverancier. telefonisch hebben wij de juiste meterstanden doorgegeven aan energiedirect. Vervolgens krijgen wij een eindnota met standen die totaal niet kloppen en veel hoger uitvallen. Uiteraard gaan wij geen facturen betalen die niet kloppen en willen wij eerst duidelijkheid voordat wij tot betaling overgaan. Ook over de snelheid van reageren op onze emails zijn wij niet tevreden vaak duurt het veel te lang voordat wij eindelijk een antwoord hebben.Daardoor gaat de tijd ook door en daarom heeft Energiedirect ook incassokosten berekent Ondertussen blijven ze van Energiedirect maar aanmaningen sturen incl incassokosten. Nadat het één en ander gecorrigeerd is en het een beetje lijkt te kloppen hebben wij het bedrag aan Energiedirect overgemaakt, uiteraard zonder incassokosten. Vervolgens krijgen we in januari weer een email en telefoontje om die incasso kosten te betalen. Wij betalen nu ook niet omdat wij vinden dat deze kosten onterecht aan ons berekend worden. Vervolgens horen we een tijd niets en beginnen ze in mei weer te bellen en te mailen over de incasso kosten en dreigen ze ook nog om deze kosten te verhogen van €25,- naar €40,-.

Desired solution:

Wij zijn tevreden als Energiedirect stopt met ons te mailen en te bellen over die incasso kosten.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste (ex) klant, Graag zou ik je willen helpen met je klacht. Ik kan alleen helaas geen klantgegevens van je vinden bij je klacht. Ik adviseer je om een e-mail te sturen naar: onlineservice@energiedirect.nl. Wanneer ik je klantgegevens ontvangen heb ga ik direct kijken wat ik voor je kan doen. Met vriendelijke groeten, Lisette van energiedirect.nl

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

De incassokosten zijn terecht in rekening gebracht en het bedrag is inmiddels betaald.

All complaints of