Complaint: onterecht klant geworden

user-75423 on 21 December 2011 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

In oktober 2009 kwam er een medewerker van energie direct aan de deur die zich legitimeerde als medewerker van Eneco (waar ik klant was). Hij vertelde me dat energie direct (waar ik toen nog nooit van had gehoord) een nieuw onderdeel was van eneco, maar dan alles digitaal verwerkte. Ik hoefde alleen mijn mailadres en handtekening te zetten en dan zou ik voortaan alles digitaal ontvangen.
Ik geef toe dat dit heel naief van mij was.

De volgende dag kreeg ik een mail van energie direct met de overstapgegevens. Ik heb direct contact opgenomen en er werd toegegeven dat dit fout was en ik zou uit het bestand gehaald worden. De overstap heeft toen ook niet plaatsgevonden.

In de periode tussen 2009 en nu ben ik diverse malen gebeld door medewerkers die mij vertelde dat de overstap gepland stond voor januari 2012. Telkens heb ik aangegeven dat ik dit niet wilde, met leidinggevende gesproken, etc. Er zouden aantekeningen gemaakt worden en ik zou uit het bestand gehaald worden. Dit gebeurde helaas niet.

Afgelopen maanden heb ik niets gehoord, dus ik dacht dat het eindelijk dan toch goed was gegaan, maar nee hoor: ik krijg vandaag bericht van Eneco dat mijn overstap naar energie direct in gang gezet wordt. Alle resprect voor Eneco dat zij netjes communiceren, maar van energie direct hoor je niets! Stilzwijgend mijn contract overzetten, tegen mijn wil in! Oplichterij!

Desired solution:

De overstap direct annuleren, mijn contract bij Eneco door laten lopen en geen oplichterijpraktijken meer.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Hallo Yvonne,

Ik heb dit voor je uitgezocht, mijn collega zorgt ervoor dat je kosteloos terug kunt naar Eneco. Hier ontvang je per e-mail nog een bevestiging van zodra dit geregeld is.

Groetjes ^Renske van energiedirect.nl

All complaints of