Complaint: onterechte administratiekosten

user-57134 on 03 August 2011 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

In mei 2011 heeft de (Rabo)bank de maandelijkse termijn voor energie gestoerneerd wegens saldotekort. Hierop zijn door Energie:Direct een paar herinneringen gestuurd per mail en is er tevens gebeld. Daar ik geen inkomen in vorm van salaris of uitkering (in aanvraag) had is door mij niet aan de verzoeken kunnen voldoen. Tot ik in juli EnergieDirekt aan de lijn had en uitgelegd heb dat er op 26 juli een salarisstorting te verwachten viel en ik dan het bedrag van mei zou betalen. Dit was akkoord, ik heb daartoe een mail ontvangen met mogelijkheid tot betalen MET VERVALDATUM 26 juli. Ook is er een papieren aanmaning gestuurd waarin vermeld dat het bedrag VOOR 27 JULI op de rekening van EnergieDirekt diende te staan. Ik heb (bewijs van) een overschrijving per internetbankieren gedaan op 26 juli welke status “goedgekeurd” geniet, maar de afschrijving op de betaalrekening is 27 juli. Op 2 augustus ontvang ik een brief van Intrum Justitia met het verzoek het maandbedrag van mei + 25.00 administratiekosten te betalen. Bij navraag kon ik daar niet onderuitkomen, maar konden ze het gestorte bedrag wel als voorschot voor de maand augustus aanmerken en dit vervolgens verrekenen, maar dan diende alsnog de betaling aan Intrum volledig te worden voldaan. WIE IS ENERGIEDIREKT OM TE BESLISSEN OVER WELKE TERMIJN IK MIJN BETALINGEN DOE? WAAROM VERSTUURD ENERGIEDIREKT EEN HERINNERING MET EEN VERVALDATUM EN OP EEN ANDERE DAT HET GELD DE 27E BINNEN MOET ZIJN? HOE KAN HET DAT PER INTERNETBANKIEREN HET BEDRAG ALSNOG EEN DAG TE LAAT BIJ ENERGIEDIREKT BINNENKOMT?

Buiten dit betalingsprobleem: Het contact met EnergieDirekt is gelegd via Allesoverbesparen.nl welke mij een offerte deed toekomen voor levering met vaste prijs voor 1 jaar. Hoe kan het dat EnergieDirekt de eindafrekening op basis van 1 jaar variabel afrekent? Natuurlijk heb ik telefonisch braaf ja en amen gezegd op hetgeen mij gevraagd werd, ER VAN UIIT GAANDE DAT IK JA EN AMEN GEZEGD HEB OP DE OFFERTE DIE ALLESOVERBESPAREN MIJ DOEN TOE DEED KOMEN.

Desired solution:

ENERGIE;DIREKT MOET VAN DE MARKT AF.

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

13 years ago - Hoi Wouterf, Vervelend om te horen dat het niet helemaal lekker loopt met de betaling. Echter dient het bedrag op de uiterste datum ook daadwerkelijk op onze rekening te staan. Heb je nog vragen neem dan even contact met ons op via onlineservice@energiedirect.nl. Groetjes^ Roos, energiedirect.nl.

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Hoi Wouterf,

Vervelend om te horen dat het niet helemaal lekker loopt met de betaling. Echter dient het bedrag op de uiterste datum ook daadwerkelijk op onze rekening te staan. Heb je nog vragen neem dan even contact met ons op via onlineservice@energiedirect.nl. Groetjes^ Roos, energiedirect.nl.

All complaints of