Complaint: Onterechte incasso overdracht naar Intrum Justitia HEROPEND!

user-32075 on 10 January 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op 20 oktober brief binnen van energiedirect betreffende herinnering betaling energienota met factuurnummer 122320020942821 . Deze is betaald op 17 september 2012. Automatische incasso gaat niet en dus maak ik het bedrag elke keer tijdig over vóór genoemde datum in brief nl., 29 ste van de maand, in dit geval vóór 29 september 2012. Op 9 oktober ontvang ik een “Consumer incasso” van Intrum Justitia betreffende factuurnummer 122320020942821 die al is betaald op 17
september jl.
————————————–
Zie hieronder een overzicht van de correspondentie:
“Beste mevrouw ,

Je geeft aan geen AcceptEmail en acceptgiro te hebben ontvangen. Ook wil je weten wanneer de einddatum is van het contract. Hier licht ik je graag over in.

Het is helaas niet mogelijk om de betaling voor je nota verder uit te stellen. Daarom stel ik voor om de gestorneerde voorschotbedragen van de maand juli en augustus met een totaalbedrag van 230 euro over te boeken. Dit kan je doen doormiddel van de AcceptEmail die je vandaag per e-mail ontvangt. Als je alsnog betaalt binnen de gestelde betalingstermijn voorkom je extra kosten. Ook voorkom je hiermee dat je betalingsregeling met Intrum Justitia komt te vervallen. Boek daarom het openstaande bedrag binnen de gestelde betalingstermijn over op bankrekeningnummer 62.96.39.183 ten name van ‘energiedirect.nl’ in Best. Vermeld bij de betaling je klantnummer en je notanummer.

Voor de acceptgiro die je hoort te krijgen kan je contact opnemen met Intrum Justitia. Zij kunnen je daar verder mee helpen.

Je wil graag weten wat de einddatum is van je contract. Deze loopt door tot 31 december 2013. We willen je graag goed van dienst zijn en kunnen een passend aanbod doen voor een nieuw contract als je dat aangeeft in een reactie op deze e-mail.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wens je nog een fijne dag toe.

Meer informatie
Als je vragen hebt, dan stel je deze makkelijk door te reageren op deze e-mail. Heb je liever telefonisch contact, neem dan contact op met één van onze klantadviseurs op het telefoonnummer 0900-3347328 (€ 0,10 per minuut). We helpen je graag verder.

Met vriendelijke groet,
Energiedirect.nl
———————————-
Geachte heer

Dank voor uw bericht.

Inmiddels heb ik een rekening per post ontvangen die al is overgemaakt. Ik heb echter maar 1 rekening ontvangen en geen twee. Staat er nog iets open, dan zou ik daarvan ook een rekening moeten hebben.
Verder denk ik nog na over verlenging van het contract. Ik ga in iedere geval de voorwaarden doornemen, ook van andere aanbieders.

Met vriendelijke groeten,
——————————————-
Geachte klantenservice,

Op 9 oktober heb een vordering van Intrum Justitia ontvangen over een betaling.
Ik ben hier woedend over! Ik heb gevraagd waar de rekening bleef van evt openstaande posten! Op 17 september heb ik de laatste rekening voldaan:
energiedirect.nl
notanummer 122320020942821
kenmerk 519683

Staat er nog iets open, dan moet ik hiervan een rekening ontvangen. Op dit mailadres heb ik geen rekeningen meer ontvangen, maar daar is dan ook de papieren rekening voor voor het geval er iets misgaat.
De rekening van Intrum Justitia betaal ik niet! Waardeloze communicatie en ik pik het niet!
De 115,- zal op rekening van energiedirect worden overgemaakt zodar ik weet over welke nota het gaat! Het mailadres moet u wijzigen naar …….

Met vriendelijke groet,
——————————————–

Beste mevrouw ,

Naar aanleiding van je e-mail waarin je aangeeft een vordering van Interim Justitia te hebben ontvangen, bericht ik je het volgende.

Ik vind het vervelend voor je dat er niet gereageerd is op je vraag in verband met de openstaande kosten. Maar in dit geval is de vordering terecht omdat je als klant zelf verantwoordelijk bent voor de betalingen. We hebben je meerdere herinneringen per e-mail gestuurd.

In deze e-mail kun je terugvinden wat het openstaande bedrag is geweest. Ik wil je verzoeken om het openstaande bedrag zo snel mogelijk te betalen om verdere kosten te besparen.

Meer informatie
Als je vragen hebt, dan stel je deze makkelijk door te reageren op deze e-mail. Heb je liever telefonisch contact, neem dan contact op met één van onze klantadviseurs op het telefoonnummer 0900-3347328 (€ 0,10 per minuut). We helpen je graag verder.

Met vriendelijke groet,
Energiedirect.nl

—————–
Ik heb dus al eerder gemeld geen emails meer van hen te hebben ontvangen en niet te kunnen inloggen. Op 17/10/2012 heeft energiedirect daarom een nieuw wachtwoord verstuurd. Geen rekeningen meer per post ontvangen en ook daarop heb ik ze tijdig gewezen.
————————————-

Beste mevrouw ,

Naar aanleiding van je e-mail heb ik je telefonisch geprobeerd te bereiken. Helaas kreeg ik geen gehoor vandaar dat ik je per e-mail bericht.

In je e-mail geef je aan dat je geen herinnering hebt ontvangen over een openstaand bedrag. Energiedirect.nl is een online energieleverancier en stuurt daarom geen correspondentie per post. Daarnaast is het zo dat de automatische incasso’s die zijn gestorneerd ook te zien zijn op je rekeningafschriften. Je geeft aan niets aan Intrum Justitia te gaan betalen. Op het moment dat er bij energiedirect.nl niets open staat wordt je betaling verrekend met het openstaande bedrag bij Intrum Justitia. Dit geldt alleen voor de hoofdsom. Op dit moment staat bij energiedirect.nl de voorschotnota van de maand september nog open.

Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd en wens je nog een fijne dag toe.

Meer informatie
Als je vragen hebt, dan stel je deze makkelijk door te reageren op deze e-mail. Heb je liever telefonisch contact, neem dan contact op met één van onze klantadviseurs op het telefoonnummer 0900-3347328 (€ 0,10 per minuut). We helpen je graag verder.

Met vriendelijke groet,
Energiedirect.nl
———————————————-
De factuur van juli en augustus waren tijdig overgemaakt. Er stond dus niets open en ook is er niets verrekend. Eerst stonden de maanden juli en augustus open volgens de heer El Aroussi en vervolgens zegt zijn collega dat alleen de maand september open staat. Ik heb ondertussen niets betaald voor de maanden juli en augustus, want er stond niets open! Er worden wél degelijk papieren nota’s verstuurd anders had ik deze niet ontvangen. Gaat er iets mis met de te ontvangen mails, dan moet er wel een papieren rekening worden verstuurd! Omdat er bij energiedirect een fout is gemaakt zoekt men naar een andere oplossing om mij toch te laten betalen voor de kosten van incasso. Alle betalingen zijn overgemaakt vóór de 29ste van de maand en incasso is dan ook onterecht. Ik betaal geen incasso en wil daar verder geen discussie over, omdat ik in mijn recht sta. Vandaag op 21 november 2012weer een brief binnen van Intrum Justitia met de dreiging dat ik er een deurwaarder op mij wordt afgestuurd met dagvaarding en dat ik vervolgens voor de rechter moet verschijnen. Let wel, de rekening was al betaald op 17 september en er viel niets meer te verrekenen.
Energiedirect heeft overigens ook al een incassobureau ingeschakeld voor het extra bijbetalen. Als de energierekening hoger uitvalt dan ingeschat, wordt er meteen een incassobureau ingeschakeld. Het bedrag loopt daardoor behoorlijk op. Zelf de betaling regelen doen ze niet. Voor mij een goede reden om af te haken. Mijn contract zal zeker niet worden verlengd!
Vriendelijk blijft de klantenservice wel, dat moet ik ze nageven, maar de waarheid moet wel gezegd worden en dat gebeurd dus niet. Men zoekt een reden om mij toch de onterechte incassokosten te laten betalen en dat gaat niet gebeuren.
————————————————
Op 21 november de volgende mail ontvangen van energiedirect:
Beste klant,

Naar aanleiding van je klacht heb ik geprobeerd je telefonisch te bereiken op het bij energiedirect.nl bekende telefoonnummer. Helaas zonder resultaat. We hebben je in september aangegeven dat we je op het bij energiedirect.nl bekende telefoonnummer niet konden bereiken en om een alternatief telefoonnummer gevraagd. Helaas tot op heden geen reactie gehad. Dit maakt het voor ons natuurlijk lastig om met je in contact te komen.

Verder heb je in een eerdere e-mail aangegeven niet meer met energiedirect.nl in discussie te willen gaan. Dit spijt ons oprecht, we willen graag de mogelijkheid tot onderling overleg met je openhouden.

Energiedirect.nl is een online energieleverancier en onze communicatie loopt voornamelijk via e-mail, internet en telefoon.
Wanneer je van ons geen herinnering per e-mail hebt ontvangen, heb je als backup altijd nog Mijn energiedirect.nl waar je in kunt loggen en alle informatie over je contract en betalingen in kunt zien.
Ik begrijp uit je klacht dat je je inloggegevens kwijt geraakt was. Dit is natuurlijk erg jammer. Je hebt ons van dit feit op 17-10-2012 op de hoogte gebracht. We hebben je toen direct een nieuw wachtwoord toegestuurd.

Voor wat betreft je opmerking over de papieren nota’s wil ik je graag uitleggen dat wanneer je als klant ons belt met de vraag of we je een papieren nota toe kunnen sturen, zullen we dit uit service oogpunt graag voor je doen, het is echter niet onze reguliere werkwijze.

Ik hoop dat we door de plaatsting van je klacht én mijn reactie erop de mogelijk tot discussie weer open kunnen zetten.

Met vriendelijke groeten,
—————————————
Lisette zet er wijselijk geen achternaam bij…
Lisette 2 x mijn nummer gemaild. Hadden ze trouwens al. Maar zij belt dus niet!
Krijg ik op het oude emailadres wéér een bericht en wel het volgende:

Beste mevrouw,

Het gaat erom dat de betaling tijdig bij energiedirect.nl op de rekening moet staan. Dit is helaas niet het geval geweest. Ik adviseer je om het openstaande bedrag te voldoen aan Intrum Justitia, de kosten zullen anders alleen maar oplopen en dit is natuurlijk zonde.

Je kunt soortgelijke situaties voorkomen door je betalingen tijdig te voldoen of door je betaalwijze aan te passen naar acceptgiro.

Ik wil je verzoeken om alle verdere communicatie omtrend deze overdracht af te handelen met Intrum Justitia. Energiedirect.nl zal niet meer ingaan op vragen of opmerkingen omtrend deze overdracht. Dit omdat je al meerdere malen is uitgelegt dat de overdracht terecht is.

Meer informatie
Als je vragen hebt, dan stel je deze makkelijk door te reageren op deze e-mail. Heb je liever telefonisch contact, neem dan contact op met één van onze klantadviseurs op het telefoonnummer 0900-3347328 (€ 0,10 per minuut). We helpen je graag verder.

Met vriendelijke groet,
Energiedirect.nl
————————————
Niet te geloven!
———————————–
Op 4 december brief ontvangen van Intrum Justitia. Bedrag loop op met bekende dreigementen.
————————
6 december
Reactie van Lisette van Energiedirect dat ze mijn telefoonnummer niet heeft. Blablabla. Heb ik dus al 2 x doorgestuurd aan haar en wel op 21 en 23 november. Lisette is ziek geweest zegt ze. Maar als ik ziek ben geweest op mijn werk, lees ik mijn mail waneer ik terug ben of hopelijk neemt een collega het over. Geen excuus dus! Lisette leest mijn klacht gewoon niet en begint wederom over het volgende:
“je meermaals erop gewezen bent dat de overdracht naar Intrum Justitia terecht is geweest. Ik hoop dat we telefonisch kunnen ontdekken waarom (je van mening bent dat) dit niet zo is. Graag ontvang ik dus nogmaals een ander telefoonnummer waarop ik je kan bereiken, op 06- ** ** ** 92 lukt het me helaas niet.

Ik wens je voor nu alvast een heel goed weekend.

Met vriendelijke groet
———————————————————-
Ale bedragen zijn tijdig overgemaakt en wel vóór de einddatum van betaling! Er stonden géén bedragen open van de maanden juli en augustus. Bovendien betreft de factuur van Intrum Justitia de maand augustus en dat was betaald ruim vóór de definitieve datum van betaling! Doe u huiswerk Lisette en gebruik mijn zogenaamd verkeerde telefoonnummer niet als excuus. Ik heb al 2 x het juiste nummer aan u doorgegeven!
Op dit moment moet ik nog een betaling doen aan Intrum Justitia van € 86.05 wegens bijbetaling, want Energiedirect schakelt een incassobureau in als blijkt dat er bijbetaald moet worden bij de eindafrekening. Dit bedrag voldoe ik maandelijks en nu blijft de rekening van Intrum Justitia uit. Ben benieuwd welk foefje IJ nu wil uithalen om mij meer te laten betalen.
————————————-
Op 10-12-2012 een brief ontvangen van Intrum Justitia dat de opdrachtgever Energiedirect opdracht heeft gegeven een gerechtelijke procedure tegen mij op te starten wegens een (niet bestaande) uitstaande vordering. Ik moet hierbij denken aan beslag op mijn inkomen, beslag op mijn bankrekening of beslag op mijn inboedel. De kosten voor de gerechtelijke procedure zullen eveneens op mij worden verhaald.
—————————————
N.a.a hiervan brief verstuurd met betalingsbewijs dat er reeds op 17 september is betaald en er verder geen rekeningen uitstaan.
—————————————————–
Reactie van energiedirect kunt u onderaan de pagina lezen, maar ik zete het er toch nog maar ten overvloede nog even bij:
———————————-

Klacht EnergieDirect: Onterechte incasso overdracht naar Intrum Justitia
Klacht: In behandeling
In behandeling
Klacht over EnergieDirect
Reageren als bedrijf?
Klacht Melden EnergieDirect
Lezers van deze klacht: 224

Op 20 oktober brief binnen van energiedirect betreffende herinnering betaling energienota met factuurnummer 122320020942821 . Deze is betaald op 17 september 2012. Automatische incasso gaat niet en dus maak ik het bedrag elke keer tijdig over vóór genoemde datum in brief nl., 29 ste van de maand, in dit geval vóór 29 september 2012. Op 9 oktober ontvang ik een “Consumer incasso” van Intrum Justitia betreffende factuurnummer 122320020942821 die al is betaald op 17 september jl.

Zie hieronder een overzicht van de correspondentie:
“Beste mevrouw ,

Je geeft aan geen AcceptEmail en acceptgiro te hebben ontvangen. Ook wil je weten wanneer de einddatum is van het contract. Hier licht ik je graag over in.

Het is helaas niet mogelijk om de betaling voor je nota verder uit te stellen. Daarom stel ik voor om de gestorneerde voorschotbedragen van de maand juli en augustus met een totaalbedrag van 230 euro over te boeken. Dit kan je doen doormiddel van de AcceptEmail die je vandaag per e-mail ontvangt. Als je alsnog betaalt binnen de gestelde betalingstermijn voorkom je extra kosten. Ook voorkom je hiermee dat je betalingsregeling met Intrum Justitia komt te vervallen. Boek daarom het openstaande bedrag binnen de gestelde betalingstermijn over op bankrekeningnummer 62.96.39.183 ten name van ‘energiedirect.nl’ in Best. Vermeld bij de betaling je klantnummer en je notanummer.

Voor de acceptgiro die je hoort te krijgen kan je contact opnemen met Intrum Justitia. Zij kunnen je daar verder mee helpen.

Je wil graag weten wat de einddatum is van je contract. Deze loopt door tot 31 december 2013. We willen je graag goed van dienst zijn en kunnen een passend aanbod doen voor een nieuw contract als je dat aangeeft in een reactie op deze e-mail.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wens je nog een fijne dag toe.

Meer informatie
Als je vragen hebt, dan stel je deze makkelijk door te reageren op deze e-mail. Heb je liever telefonisch contact, neem dan contact op met één van onze klantadviseurs op het telefoonnummer 0900-3347328 (€ 0,10 per minuut). We helpen je graag verder.

Met vriendelijke groet,
Energiedirect.nl
———————————-
Geachte heer

Dank voor uw bericht.

Inmiddels heb ik een rekening per post ontvangen die al is overgemaakt. Ik heb echter maar 1 rekening ontvangen en geen twee. Staat er nog iets open, dan zou ik daarvan ook een rekening moeten hebben.
Verder denk ik nog na over verlenging van het contract. Ik ga in iedere geval de voorwaarden doornemen, ook van andere aanbieders.

Met vriendelijke groeten,
——————————————-
Geachte klantenservice,

Op 9 oktober heb een vordering van Intrum Justitia ontvangen over een betaling.
Ik ben hier woedend over! Ik heb gevraagd waar de rekening bleef van evt openstaande posten! Op 17 september heb ik de laatste rekening voldaan:
energiedirect.nl
notanummer 122320020942821
kenmerk 519683

Staat er nog iets open, dan moet ik hiervan een rekening ontvangen. Op dit mailadres heb ik geen rekeningen meer ontvangen, maar daar is dan ook de papieren rekening voor voor het geval er iets misgaat.
De rekening van Intrum Justitia betaal ik niet! Waardeloze communicatie en ik pik het niet!
De 115,- zal op rekening van energiedirect worden overgemaakt zodar ik weet over welke nota het gaat! Het mailadres moet u wijzigen naar …….

Met vriendelijke groet,
——————————————–

Beste mevrouw ,

Naar aanleiding van je e-mail waarin je aangeeft een vordering van Interim Justitia te hebben ontvangen, bericht ik je het volgende.

Ik vind het vervelend voor je dat er niet gereageerd is op je vraag in verband met de openstaande kosten. Maar in dit geval is de vordering terecht omdat je als klant zelf verantwoordelijk bent voor de betalingen. We hebben je meerdere herinneringen per e-mail gestuurd.

In deze e-mail kun je terugvinden wat het openstaande bedrag is geweest. Ik wil je verzoeken om het openstaande bedrag zo snel mogelijk te betalen om verdere kosten te besparen.

Meer informatie
Als je vragen hebt, dan stel je deze makkelijk door te reageren op deze e-mail. Heb je liever telefonisch contact, neem dan contact op met één van onze klantadviseurs op het telefoonnummer 0900-3347328 (€ 0,10 per minuut). We helpen je graag verder.

Met vriendelijke groet,
Energiedirect.nl
—————————————
Ik heb dus al eerder gemeld geen emails meer van hen te hebben ontvangen en niet te kunnen inloggen. Op 17/10/2012 heeft energiedirect daarom een nieuw wachtwoord verstuurd. Geen rekeningen meer per post ontvangen en ook daarop heb ik ze tijdig gewezen.
————————————-

Beste mevrouw ,

Naar aanleiding van je e-mail heb ik je telefonisch geprobeerd te bereiken. Helaas kreeg ik geen gehoor vandaar dat ik je per e-mail bericht.

In je e-mail geef je aan dat je geen herinnering hebt ontvangen over een openstaand bedrag. Energiedirect.nl is een online energieleverancier en stuurt daarom geen correspondentie per post. Daarnaast is het zo dat de automatische incasso’s die zijn gestorneerd ook te zien zijn op je rekeningafschriften. Je geeft aan niets aan Intrum Justitia te gaan betalen. Op het moment dat er bij energiedirect.nl niets open staat wordt je betaling verrekend met het openstaande bedrag bij Intrum Justitia. Dit geldt alleen voor de hoofdsom. Op dit moment staat bij energiedirect.nl de voorschotnota van de maand september nog open.

Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd en wens je nog een fijne dag toe.

Meer informatie
Als je vragen hebt, dan stel je deze makkelijk door te reageren op deze e-mail. Heb je liever telefonisch contact, neem dan contact op met één van onze klantadviseurs op het telefoonnummer 0900-3347328 (€ 0,10 per minuut). We helpen je graag verder.

Met vriendelijke groet,
Energiedirect.nl
———————————————-
De factuur van juli en augustus waren tijdig overgemaakt. Er stond dus niets open en ook is er niets verrekend. Eerst stonden de maanden juli en augustus open volgens de heer El Aroussi en vervolgens zegt zijn collega dat alleen de maand september open staat. Ik heb ondertussen niets betaald voor de maanden juli en augustus, want er stond niets open! Er worden wél degelijk papieren nota’s verstuurd anders had ik deze niet ontvangen. Gaat er iets mis met de te ontvangen mails, dan moet er wel een papieren rekening worden verstuurd! Omdat er bij energiedirect een fout is gemaakt zoekt men naar een andere oplossing om mij toch te laten betalen voor de kosten van incasso. Alle betalingen zijn overgemaakt vóór de 29ste van de maand en incasso is dan ook onterecht. Ik betaal geen incasso en wil daar verder geen discussie over, omdat ik in mijn recht sta. Vandaag op 21 november 2012weer een brief binnen van Intrum Justitia met de dreiging dat ik er een deurwaarder op mij wordt afgestuurd met dagvaarding en dat ik vervolgens voor de rechter moet verschijnen. Let wel, de rekening was al betaald op 17 september en er viel niets meer te verrekenen.
Energiedirect heeft overigens ook al een incassobureau ingeschakeld voor het extra bijbetalen. Als de energierekening hoger uitvalt dan ingeschat, wordt er meteen een incassobureau ingeschakeld. Het bedrag loopt daardoor behoorlijk op. Zelf de betaling regelen doen ze niet. Voor mij een goede reden om af te haken. Mijn contract zal zeker niet worden verlengd!
Vriendelijk blijft de klantenservice wel, dat moet ik ze nageven, maar de waarheid moet wel gezegd worden en dat gebeurd dus niet. Men zoekt een reden om mij toch de onterechte incassokosten te laten betalen en dat gaat niet gebeuren.
————————————————
Op 21 november de volgende mail ontvangen van energiedirect:
Beste klant,

Naar aanleiding van je klacht heb ik geprobeerd je telefonisch te bereiken op het bij energiedirect.nl bekende telefoonnummer. Helaas zonder resultaat. We hebben je in september aangegeven dat we je op het bij energiedirect.nl bekende telefoonnummer niet konden bereiken en om een alternatief telefoonnummer gevraagd. Helaas tot op heden geen reactie gehad. Dit maakt het voor ons natuurlijk lastig om met je in contact te komen.

Verder heb je in een eerdere e-mail aangegeven niet meer met energiedirect.nl in discussie te willen gaan. Dit spijt ons oprecht, we willen graag de mogelijkheid tot onderling overleg met je openhouden.

Energiedirect.nl is een online energieleverancier en onze communicatie loopt voornamelijk via e-mail, internet en telefoon.
Wanneer je van ons geen herinnering per e-mail hebt ontvangen, heb je als backup altijd nog Mijn energiedirect.nl waar je in kunt loggen en alle informatie over je contract en betalingen in kunt zien.
Ik begrijp uit je klacht dat je je inloggegevens kwijt geraakt was. Dit is natuurlijk erg jammer. Je hebt ons van dit feit op 17-10-2012 op de hoogte gebracht. We hebben je toen direct een nieuw wachtwoord toegestuurd.

Voor wat betreft je opmerking over de papieren nota’s wil ik je graag uitleggen dat wanneer je als klant ons belt met de vraag of we je een papieren nota toe kunnen sturen, zullen we dit uit service oogpunt graag voor je doen, het is echter niet onze reguliere werkwijze.

Ik hoop dat we door de plaatsting van je klacht én mijn reactie erop de mogelijk tot discussie weer open kunnen zetten.

Met vriendelijke groeten,

l
—————————————
Lisette zet er wijselijk geen achternaam bij…
Lisette 2 x mijn nummer gemaild. Hadden ze trouwens al. Maar zij belt dus niet!
Krijg ik op het oude emailadres wéér een bericht en wel het volgende:

Beste mevrouw,

Het gaat erom dat de betaling tijdig bij energiedirect.nl op de rekening moet staan. Dit is helaas niet het geval geweest. Ik adviseer je om het openstaande bedrag te voldoen aan Intrum Justitia, de kosten zullen anders alleen maar oplopen en dit is natuurlijk zonde.

Je kunt soortgelijke situaties voorkomen door je betalingen tijdig te voldoen of door je betaalwijze aan te passen naar acceptgiro.

Ik wil je verzoeken om alle verdere communicatie omtrend deze overdracht af te handelen met Intrum Justitia. Energiedirect.nl zal niet meer ingaan op vragen of opmerkingen omtrend deze overdracht. Dit omdat je al meerdere malen is uitgelegt dat de overdracht terecht is.

Meer informatie
Als je vragen hebt, dan stel je deze makkelijk door te reageren op deze e-mail. Heb je liever telefonisch contact, neem dan contact op met één van onze klantadviseurs op het telefoonnummer 0900-3347328 (€ 0,10 per minuut). We helpen je graag verder.

Met vriendelijke groet,
Energiedirect.nl


Niet te geloven!
———————————–
Op 4 december brief ontvangen van Intrum Justitia. Bedrag loop op met bekende dreigementen.
————————
6 december
Reactie van Lisette van Energiedirect dat ze mijn telefoonnummer niet heeft. Blablabla. Heb ik dus al 2 x doorgestuurd aan haar en wel op 21 en 23 november. Lisette is ziek geweest zegt ze. Maar als ik ziek ben geweest op mijn werk, lees ik mijn mail waneer ik terug ben of hopelijk neemt een collega het over. Geen excuus dus! Lisette leest mijn klacht gewoon niet en begint wederom over het volgende:
“je meermaals erop gewezen bent dat de overdracht naar Intrum Justitia terecht is geweest. Ik hoop dat we telefonisch kunnen ontdekken waarom (je van mening bent dat) dit niet zo is. Graag ontvang ik dus nogmaals een ander telefoonnummer waarop ik je kan bereiken, op 06- ** ** ** 92 lukt het me helaas niet.

Ik wens je voor nu alvast een heel goed weekend.

Met vriendelijke groet

———————————————————-
Ale bedragen zijn tijdig overgemaakt en wel vóór de einddatum van betaling! Er stonden géén bedragen open van de maanden juli en augustus. Bovendien betreft de factuur van Intrum Justitia de maand augustus en dat was betaald ruim vóór de definitieve datum van betaling! Doe u huiswerk Lisette en gebruik mijn zogenaamd verkeerde telefoonnummer niet als excuus. Ik heb al 2 x het juiste nummer aan u doorgegeven!
Op dit moment moet ik nog een betaling doen aan Intrum Justitia van € 86.05 wegens bijbetaling, want Energiedirect schakelt een incassobureau in als blijkt dat er bijbetaald moet worden bij de eindafrekening. Dit bedrag voldoe ik maandelijks en nu blijft de rekening van Intrum Justitia uit. Ben benieuwd welk foefje IJ nu wil uithalen om mij meer te laten betalen.
————————————-
Op 10-12-2012 een brief ontvangen van Intrum Justitia dat de opdrachtgever Energiedirect opdracht heeft gegeven een gerechtelijke procedure tegen mij op te starten wegens een (niet bestaande) uitstaande vordering. Ik moet hierbij denken aan beslag op mijn inkomen, beslag op mijn bankrekening of beslag op mijn inboedel. De kosten voor de gerechtelijke procedure zullen eveneens op mij worden verhaald.
—————————————
N.a.a hiervan brief verstuurd met betalingsbewijs dat er reeds op 17 september is betaald en er verder geen rekeningen uitstaan.
Gewenste oplossing

Incassokosten moeten komen te vervallen en stoppen met mailen op oud mailadres! Er komt geen correspondentie met Intrum Justitia, maar wel een contact met mijn advocaat indien nodig!
Snelheid
Vriendelijkheid
Oplossing
Klacht van Waakzaam, over EnergieDirect, in de rubriek: Energieleveranciers geplaatst op 21 november 2012
2 reacties

Webcare Energiedirect 2 reageerde op december 14th, 2012 at 10:44

Beste klant,

Mijn collega’s hebben diverse keren geprobeerd om contact met je op te nemen. Helaas hebben we geen reactie meer van je ontvangen. Graag ontvangen we binnen 7 dagen een reactie. Wanneer we niets meer ontvangen, gaan we ervan uit dat de klacht is opgelost.

Met vriendelijke groet,
——————————————
Desiree doet alsof haar collega’s mij heeft proberen te bellen. Let wel, het juiste nummer hebben ze al tig keer ontvangen. De klacht is nl ook op www.klachtenkompas te lezen en daar wordt, net als hier, de klantgegevens aan het bedrijf verstrekt. Dus ook het juiste telefoonnummer. Niemand heeft gebeld. Een farce dus van Energiedirect. Stug volhouden dat ze je niet kunnen bereiken en doen alsof je neus bloedt. Blijven liegen dus zodat het lijkt alsof je je inzet voor de klant. Niets is minder waar. Nee, Desiree, niet liegen, want niemand heeft gebeld en dus is de klacht zeker NIET opgelost!
——————————-
7 januari 2013
Ralf van der Sanden schrijft onwaarheden! Er is geen contact met mij gelegd noch is er een oplossing geboden. Integendeel! Ik heb wederom een dreigbrief ontvangen van Intrum Justitia dat als ik niet binnen 8 dagen zou betalen ik een rechtzaak aan mijn broek zou krijgen. Verder heb ik onlangs 2 x aangegeven nog een openstaande nota te hebben i.v.m. laatste termijn bijbetaling. Hierop is niet gereageerd. Mijn voorspelling is dat Energiedirect de kosten van mijn eindafrekening gaat inhouden. DE KLACHT BLIJFT OPEN totdat er een gewenste oplossing is gekomen en Energiedirect stopt met leugens! Ik ben nimmer gebeld ondanks dat ik het correcte nummer diverse malen heb doorgoorgegeven!
————————————-10 januari 2013
KLACHT IS NIET OPGELOST!
Energiedirect doet voorkomen alsof de klacht is opgelost en zij hierover telefonisch contact met mij hebben opgenomen. Dit is niet zo. Er is nimmer contact met mij geweest via de telefoon. Helaas zet Klacht.nl de status op “Opgelost”zonder daadwerkelijk na te gaan of de klacht inderdaad is opgelost. Net vóór de kerstvakantie een brief van Intrum Justitia ontvangen dat de zaak tegen mij gewoon doorgaat. Wie houd wie hier nu voor de gek?
—————————————————–
10 januari 2013
Vandag nieuwe brief ontvangen van Intrum Justitia namens EnergieDirect.
Geachte heer/mevrouw,

U bent de gemaakte afspraak niet nagekomen.

Onze deurwaarder zal binnenkort bij u langskomen om de dagvaarding aan u te overhandigen,. Hierin staat op welke dag u voor de rechter moet verschijnen. De kosten hiervan kunnen oplopen tot circa € 375,- en zullen eveneens bij u in rekening gebracht worden. Alleen met een betaling van het openstaande bedrag van €155,65 vóór 14-01-2013 kan een bezoek van de deurwaarder geannuleerd worden.

enz….
Om mij op het verkeerde spoor te zetten, heeft Intrum Justitia een nieuw referentienummer aangemaakt.
———————————————————-
Als reactie op RALF het volgende:
Op 26 januari een resposn gestuurd naar als antwoord op onderstaand bericht:
—————————————–

Ik heb je op 23 januari 2013 telefonisch gesproken naar aanleiding van je e-mail. Na het telefonisch contact heb ik contact opgenomen met onze financiële afdeling en ik kan je nu berichten dat het dossier bij Intrum Justitia gesloten is. Hiermee komen de incassokosten te vervallen. Er blijft nog wel een bedrag openstaan bij ons daarmee, omdat de hoofdsom nog niet volledig voldaan is. Het openstaande bedrag bedraagt € 176,02 (geen incassokosten). Wanneer je dit overmaakt, dan staat er geen bedrag meer open. Het openstaande bedrag bestaat uit € 115 voor het voorschotbedrag van augustus dat was overgedragen en een gedeelte van de jaarnota waarvoor je eerder een betalingsregeling had getroffen. De jaarnota bedroeg € 663,37 en je hebt 7 x € 86,05 betaald. Je hebt dus in totaal € 602,35 betaald en rest nog een bedrag van € 61,02. Daarmee is het openstaande bedrag 115 + 61,02= € 176,02.

Ik hoop je voldoende te hebben geïnformeerd

Met vriendelijke groet,
Energiedirect.nl
—————————————
Geen respons ontvangen. Wederom mail verstuurd op 4 februari en weer op 6 februari. Nog steeds geen respons! De maand augustus staat niet open en Intrum Justitia moet nog een acceptgiro sturen voor de laatste betalingstermijn vanwege het zeer hoge bedrag aan extra kosten van bijbetalen energierekening.
REACTIE GRAAG!

Desired solution:

Incassokosten moeten komen te vervallen en stoppen met mailen op oud mailadres! Er zal geen betaling plaatsvinden aan Intrum Justitia, maar wel een contact met mijn advocaat indien nodig! Verder zal er géén verrekening gaan plaatsvinden aangaande dit voorval met mijn eindafrekening. Indien dit wel gebeurd, zal er alsnog een advocaat worden ingeschakeld. EnergieDirect kan tot in detail op deze site vermelden welke oplossing ze bieden; enkele melden dat ze geprobeerd hebben telefonisch contact met mij te leggen, WAT NIET IS GEBEURD, is onvoldoende.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to EnergieDirect to pickup complaint

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste mevrouw, Graag reageer ik op de klacht die je opnieuw hebt geplaatst op klacht.nl Als ik naar je gegevens kijk dan zie ik dat je inmiddels ook met collega's van me contact hebt gehad. De incassokosten hebben we laten vervallen. Wel staat er op dit moment nog een bedrag open bij energiedirect.nl. Dit zijn de kosten die nog betaald dienen te worden zonder extra kosten. Je hebt hier op 23 januari 2013 een e-mail over ontvangen. Ik raad je aan het bedrag zo snel mogelijk over te maken. Mochten we het bedrag niet tijdig ontvangen dan zullen er alsnog incassokosten bijkomen. Daarnaast wil ik hierbij vermelden dat als we voor 13 februari 2013 geen reactie meer van je ontvangen we de klacht als opgelost beschouwen. Groetjes, Ralf

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste klant,

Omdat we voor 13 februari 2013 geen reactie meer van je hebben ontvangen, zet ik de klacht op opgelost.

Groetjes,
Ralf

All complaints of