Complaint: Onterechte overname

allard on 23 December 2009 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Tot mijn grote schrik en verbazing kreeg ik een eindafrekening van mijn energieleverancier, na een telefoontje werd het duidelijk, ik was overgenomen door Energie Direct! En dat terwijl ik nooit een contract heb getekend bij ED. Wie dat wel heeft gedaan zal waarschijnlijk altijd een raadsel blijven. Het feit blijft wel dat ik nu moet aantonen dat ik niet de persoon ben die een contract met ED is aangegaan. Het is te zot voor woorden dat een contract overgesloten kan worden zonder enige vorm van verificatie en communicatie!

Word vervolgd…

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Namens energie:direct ben ik onlangs gestart met het online helpen van mensen met klachten. Hier kwam ik je bericht op deze website tegen.
Uit onze gegevens bleek dat je inderdaad onterecht klant bent geworden bij energie:direct. Het heeft enige tijd geduurd voordat dit werd uitgewezen, omdat de kopieën die werden verwerkt vaak onleesbaar waren.
Wat houdt dit nou in? Wanneer je contact opneemt via onlineservice@energiedirect.nl zal ik ervoor zorgen dat het dossier bij ons incassobureau wordt gesloten. Ook wil ik je aanraden om over te stappen naar een energieleverancier naar keuze. Dit is uiteraard kosteloos. Ik raad je aan om dit zo spoedig mogelijk te realiseren.
Wel moet er betaald worden voor de geleverde energie, dit is verplicht. Je hebt tenslotte in de tussentijd ook geen enkele energieleverancier betaald voor de wel verbruikte energie.
Tot slot wil ik mijn excuses maken voor de ontstane situatie. Mochten er verder nog vragen of opmerkingen zijn, dan hoor ik deze graag.

Jochem van energie:direct

All complaints of allard