Complaint: onterechte overname

user-5373 on 06 January 2010 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Omschrijving klacht

In november 2009 ben ik benaderd door EnergieDirect,die mij garandeerde goedkoper te kunnen leveren dan mijn huidige leverancier NEM. Ik gaf aan absoluut niet over te gaan, voordat ik zelf een prijsvergelijking zou hebben gedaan. Men heeft toen mijn gegevens op een bandje opgenomen met de verzekering dat ik nog 7 dagen de tijd had om te beslissen. Ik zou een email ontvangen waarop ik eventueel kon reageren. Deze email heb ik echter nooit ontvangen! Ik vertrouwde deze toezegging niet en heb 2 medewerkers van Energiedirect via de telefoon aangegeven, dat ik persé geen klant wilde worden. Bovendien heb ik hen een zeer onvriendelijke email gestuurd, waarop ook nooit gereageerd is.
Tot mijn grote verbazing ontving ik een week later een brief van de Nederlandse Energie Mij, met het bericht dat men mijn opzegging ontvangen had!
Ook met de NEM gebeld, dat de overname niet juist was. Men verklaarde mij toen, dat wanneer je het bandje hebt ingesproken, de overname een feit is.
Gevolg: van de NEM een eindfactuur ontvangen en door Energiedirect is een voorschotbedrag ad 203 euro over de maand december doorberekend!!

Gewenste oplossing

Ik ben pas tevreden, als Energiedirect mij slechts de paar dagen energie doorbelast, die zij kennelijk daadwerkelijk hebben geleverd en het teveel betaalde voorschot restitueren.

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Onlangs ben ik namens energie:direct gestart met het online helpen van mensen met klachten over onze diensten. Vandaar dat ik reageer op de klacht die je enige tijd geleden op deze site hebt geplaatst.

In je bericht verklaarde je niet vrijwillige overgestapt te zijn naar energie:direct. Om deze reden heb ik de bandopname beluisterd waarin je de overeenkomst met energie:direct bent aangegaan. Hierin wordt duidelijk vermeld dat je 7 dagen de tijd hebt om je contract op te zeggen. Deze bandopname is je enige tijd geleden ook toegestuurd.

Van de opzegtermijn is, zover ik kan zien in onze gegevens, geen gebruik van gemaakt. Mocht je toch aan kunnen tonen binnen deze 7 dagen telefonisch contact te hebben opgenomen met energie:direct, dan zou ik dat graag van je vernemen via onlineservice@energiedirect.nl. Je kunt hiervoor altijd een telefoonspecifatie opvragen bij je telefoonmaatschappij.

Jochem van energie:direct

All complaints of