Complaint: Onterechte verhoging betalingsachterstand bij energiedirect

user-139364 on 09 August 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

20 juli j.l. kreeg ik een brief van Energiedirect met de mededeling dat er een betalingsachterstand was en deze binnen 4 dagen betaald moest worden. Hierbij werden gelijk € 25,- incassokosten gerekend. Ik heb toen de klantenservice gebeld met de mededeling dat ik op Mijnenergiedirect had gekeken en er niets vermeld was over een betalingsachterstand. Juni en juli stonden als betaald. Dit was altijd zo volgens de klantenservice en de verhoging kon niet meer ongedaan gemaakt worden want zij zouden al eerder een rekening hebben gestuurd.. Ik heb deze eerdere rekening niet ontvangen. Ik heb toen betaald. Toen ik later op internet keek zag ik dat volgens de nieuwe incassoregels de schuldeiser een herinnering moet sturen en de schuldenaar 14 dagen hiervoor de tijd moet gunnen. Als er kosten gemaakt zijn zoals rente b.v. moet dit apart vermeld zijn. Energiedirect heeft deze € 25,- onterecht geïncasseerd.

Desired solution:

Die € 25,- onterechte incassokosten terugstorten.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste klant, Je geeft aan dat de incassokosten bij energiedirect.nl onterecht zijn, omdat we je onvoldoende tijd hebben gegeven om ze te betalen. Graag geef ik je hier verdere uitleg over. Energiedirect.nl incasseert het maandelijks voorschotbedrag iedere maand rond de 25ste. De maandelijkse voorschotten van juni en juli stonden op de website als betaald, omdat deze voorschotten wel automatisch waren geïncasseerd van je rekening. Op een later moment zijn de bedragen echter teruggeboekt door de bank. Ze kwamen toen weer open te staan. Op 1-07-2013 hebben we je een e-mail gestuurd met het bericht dat de incasso was teruggeboekt, met het verzoek om het bedrag alsnog te betalen. Omdat de betaling uitbleef, hebben we op 17-07-2013 een brief en een e-mail gestuurd. Op 25-07-2013 hebben we de betaling voor de maand juni ontvangen. Omdat energiedirect.nl de betaling van het maandelijks voorschotbedrag niet tijdig heeft ontvangen en diverse herinneringen heeft verstuurd, kunnen de incassokosten helaas niet ongedaan gemaakt worden. Deze zijn terecht in rekening gebracht. Met vriendelijke groet, Desiree

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that EnergieDirect posted

Responded on 21 August 2013 at 12:45

Ik vindt deze oplossing ver onder de maat. Geen e-mail ontvangen ! En de brief van 17 juli staat alreeds incassokosten genoteerd. Op het volgende voorschot wordt dan ook deze € 25,- ingehouden !

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Er zijn geen e-mails ontvangen door mij en ook geen brief op 17-07. Op het volgende voorschot houdt ik de € 25,- in.

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste klant, Graag plaats ik een reactie op je feedback. Zoals mijn collega al heeft aangegeven hebben we je meerdere malen herinnert. We hebben je een herinnering gestuurd op 1 en op 9 juli. Deze zijn verstuurd naar het bij ons bekende e-mailadres. Dit e-mailadres komt overeen met het e-mailadres dat je op deze site gebruikt. Het bedrag dient voor de eerste van de maand bij ons binnen te zijn. Daarna gaan we je herinneren. Na 14 kalenderdagen mogen we incassokosten opvoeren. Dit hebben we ook gedaan. De incassokosten zijn dus terecht. Rond de 25e van augustus zullen we het bij ons bekende voorschotbedrag incasseren. Groetjes, Ralf

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste klant,

Eerder hebben we uitgelegd dat energiedirect.nl diverse herinneringen heeft verstuurd en dat de incassokosten terecht in rekening zijn gebracht. Hierop hebben we geen reactie meer ontvangen. Daarom sluiten we deze klacht.

All complaints of