My complaint:
20 juli j.l. kreeg ik een brief van Energiedirect met de mededeling dat er een betalingsachterstand was en deze binnen 4 dagen betaald moest worden. Hierbij werden gelijk € 25,- incassokosten gerekend. Ik heb toen de klantenservice gebeld met de mededeling dat ik op Mijnenergiedirect had gekeken en er niets vermeld was over een betalingsachterstand. Juni en juli stonden als betaald. Dit was altijd zo volgens de klantenservice en de verhoging kon niet meer ongedaan gemaakt worden want zij zouden al eerder een rekening hebben gestuurd.. Ik heb deze eerdere rekening niet ontvangen. Ik heb toen betaald. Toen ik later op internet keek zag ik dat volgens de nieuwe incassoregels de schuldeiser een herinnering moet sturen en de schuldenaar 14 dagen hiervoor de tijd moet gunnen. Als er kosten gemaakt zijn zoals rente b.v. moet dit apart vermeld zijn. Energiedirect heeft deze € 25,- onterecht geïncasseerd.
Desired solution:
Die € 25,- onterechte incassokosten terugstorten.