Complaint: opgave meterstand electriciteit aan Nuon

user-166268 on 24 March 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb nog maar kort geleden een klacht ingediend tegen Energiedirect. Deze klacht – het ging over het aanpassen van het voorschot – is tijdig opgelost. Maar nu zit ik weer met een probleem dat – naar ik heb gegrepen van Nuon – door Energiedirect is veroorzaakt.

Ik ben kort geleden – 10 februari 2013 – overgestapt va Nuon naar Energiedirect.Daarbij ik als meterstand opgegeven 1244 kwh.Deze stand is mij door Energiedirect per mail bevestigd.

Nuon – de oude leverancier – stelt de eindafrekening op en vermeldt op die afrekening een veel hogere meterstand, op basis waarvan vervolgens Nuon aan het rekenen is geslagen en mij een torenhoge bedrag – 475,76 euro in rekening heeft gebracht. Nuon reageert in essentie met de opmerking dat de meterstand door Energiedirect aan hen is doorgegeven. Ze kunnen derhalve niets anders doen dan van die stand uit te gaan.

Nu eist Nuon van mij dat ik weer aan de bel trek bij Energiedrect – waarom ze dat zelf niet doen is mij een raadsel. Energiedirect moet an Nuon opgeven dat ik aan ze heb doorgegeven dat de meterstand op datum overstap 1244 kwh bedroeg.

Ik zit in het buitenland en moet steeds in internettent induiken om de kennelijk toch wel knullige administratie bij zowel Nuon als bij Energiedrect te fatsoeneren. Hier word ik echt niet vrolijk van. Mijn vakantie kan echt niet meer stuk, met dank aan de medewerkers van zowel Nuon als Energiedirect.

Desired solution:

Dat Energiedirect onverwijld de juiste meterstand doorgeeft aan Nuon. En die meterstand was bij overstap 1244 kwh.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste Theo, Naar aanleiding van je reactie op de e-mail van mijn collega heb ik vandaag contact opgenomen met Liander. Het blijkt dat zij aan ons de verkeerde informatie hebben toegestuurd. Je stroommeter heeft 4 telwerken. Omdat Liander van ons maar 1 meterstand ontving hebben zij de meterstand afgekeurd. Zij gaan nu de gegevens aanpassen zodat wij in het vervolg ook 4 meterstanden door kunnen geven. De meterstand die je in eerste instantie door hebt gegeven (1.244 kWh) zal Liander doorgeven aan Nuon. Volgens de medewerker van Liander kan dit 5 tot 10 werkdagen duren. Ik laat de klacht nog op 'In behandeling' staan tot 15 april 2013. We kijken dan of de meterstanden al aangepast zijn. Mocht dit zo zijn dan zetten we de klacht op 'Opgelost'. Anders nemen we opnieuw contact op met Liander. Groetjes, Ralf

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that EnergieDirect posted

Comment by poster of the complaint

11 years ago - De klacht richt zich nu volledig op Liander die er een zooitje van heeft gemaakt. Liander wil nu van mij een foto van de elektrameter waarop zowel het meternummer als de meterstand is af te lezen. Met hun luie reet van de stoel afkomen en thuis bij mij de boel inspecteren, doen ze niet. Ik mag nu kosteloos de administratie van Liander op dit onderdeel gaan fatsoeneren. Energiedirect heeft haar best gedaan om de klacht op te lossen. Zo hebben ze het voor elkaar gekregen dat Liander de meterstand van 1244 kwh heeft geaccepteerd. Mijn dank daarvoor. Theo

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste Theo,

Netbeheerder Liander heeft de meterstand van 10-02-2013 aangepast naar 1.244 kWh. Dit is de beginstand van energiedirect.nl. Ik hoop dat de klacht hiermee is opgelost.

Met vriendelijke groet,

Desiree van energiedirect.nl

All complaints of