Complaint: Overstap van energieleverancier

user-192270 on 05 August 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik ben 2 maanden geleden gebeld door klantenservice van energiedirect, dat ze goedkoper energie en gas leveren dan mijn huidige energieleverancier
Oxxio . In ons telefonisch gesprek is afgesproken om binnen 7 dagen telefonisch of per mail te bevestigen niet akkoord te gaan met de overstap.

Ik heb binnen 7 dagen telefonisch contact op genomen met
de klantenservice van Energiedirect en telefonisch bevestigd niet akkoord ga met
de overstap. De medewerker heeft aangegeven dat het akkoord was . Maar helaas binnen een maand kreeg ik herinneringen en aanmaningen om de voorschot alsnog te betalen? Middels is dit tot op heden niet opgelost en heeft de klantenservice
als ik wil overstappen zal ik een boete bedrag van € 100.- moet betalen, terwijl ik hun geen toestemming heb gegeven de overstap om te zetten naar Energiedirect!

Desired solution:

Dat de contract word ontbonden en dat ik door een interne fout
Teruggezet kan worden naar Oxxio!!

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste Edmund Paltoe, Naar aanleiding van ons telefoongesprek van zojuist de bevestiging wat we besproken hebben. We gaan voor je nakijken of er inderdaad een afmelding is geweest binnen de 7 werkdagen bedenktijd. Hiervoor hebben we de bevestiging van je nodig van bijvoorbeeld je telefoonprovider. Zodra je dit hebt gestuurd kunnen we kijken wat we voor je kunnen doen. Je kunt het bewijs hiervan sturen naar onlineservice@energiedirect.nl. Groetjes Renske

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste Edmund Paltoe, Na van ons telefoongesprek van een 6 augustus 2013 hebben we helaas nog geen reactie van je mogen ontvangen. Wanneer we binnen 5 werkdagen geen reactie van je ontvangen sluiten we de klacht op klacht.nl. Groetjes Renske

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Je geeft aan dat je je tijdig hebt afgemeld bij energiedirect.nl. Helaas hebben we geen afmelding ontvangen. Er is geen afmelding terug te vinden in onze administratie. Je hebt toegezegd hiervan bewijs op te sturen. Dit hebben we tot op heden niet ontvangen. Daarom wordt deze klacht gesloten.

All complaints of