Complaint: Overstapdatum incorrect, daardoor geen bonusuitkering

user-212414 on 15 November 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op 15 aug. 2013 heb ik een overstap geregeld via easyswith, met daarin de vermelding dat ik op 4 okt. kon overstappen, dat was einde contractdatum. Nu ben ik omgezet op 4 september, en dat is een maand te vroeg. Ik sta als consument buiten de afwikkeling van de tranfer. Nu wil Energie;Direct mij de bonus niet uitkering, en krijg ik dus een eindafrekening die 350 euro hoger is dan verwacht

Desired solution:

Toekenning van de bonus, omdat ik geen verwijtbaar gedrag heb vertoond, en niet verantwoordelijke ben voor de omzetting. De mail die ik stuurde over de exacte overstapdatum is nooit beantwoord. Ik kreeg wel een verkoopmedewerker aan de lijn, die wilde een scherpe prijsaanbieding doen voor het klantbehoud, maar dat heb ik afgeslagen.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

10 years ago - Beste meneer/mevrouw Kleine, Naar aanleiding van je bericht heb ik je gegevens bekeken en zia dat je bent overgestapt naar een andere leverancier. Deze leverancier heeft je een maand eerder overgenomen dan je contract bij ons afliep. Wij hebben de einddatum van je contract duidelijk aangegeven in het landelijke systeem. Heb je een vraag betreffende het feit waarom de nieuwe leverancier je dan toch een maand eerder overgenomen heeft dien ik je naar hen door te verwijzen. Wij hebben daarom je energietegoed niet aan je uitbetaald omdat de voorwaarde hiervoor is dat je 1 jaar klant dient te zijn. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Groetjes Rosalie

All complaints of